آیا می دانید کمبود ید باعث بیماری تیروئید می شود؟

ید یکی از ریزمغذی های مورد نیاز بدن می باشد که باید از طریق برنامه غذایی و بطور روزانه تأمین شود. حیاتی ترین نقش ید در بدن مربوط به

هورمون های تیروئید می باشد.( ادامه مطالب)

با خوردن میوه ها به کاهش وزن خود کمک کنید

اگر در طول روز میوه ها در دفعات متعدد مصرف شوند، چاق کننده نیستند چون بیش از اینکه کالری به بدن برسانند جلوی اشتهای کاذب را می گیرند. البته بهتر است در مصرف میوه هایی مثل موز، انگور سفید و میوه های خشک زیاده روی نشود.

ارزش غذایی تخم مرغ

تخم مرغ با دارا بودن حدود 6 گرم پروتئین، میزان 13% نیاز غذایی توصیه شده در یک رژیم غذایی بر پایه 2000 کیلوکالری را تأمین می نماید و با دارا بودن حداکثر 6/. گرم کربوهیدرات و 5 گرم چربی کل که حدود 6/1گرم آن بصورت اشباع شده است. تنها 72کیلوکالری انرژی تولید می نماید که این نکته از ویژگی های بارز تخم مرغ می باشد.ادامه مطلب

پیشگیری از سرطان با تغذیه مناسب

نوع تغذیه در پیشگیری از سرطان ها تأثیرگذار است. افرادی که بدلیل ژنتیک در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به سرطان ها هستند، می توانند با رعایت نکته های تغذیه ای و تغییر شیوه زندگی در پیشگیری یا کنترل این بیماری ها گام موثری بردارند. انواع سبزی ها و میوه های تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان پتانسیل اکسیداسیونی بدن را در حد مطلوب نگه داشته و از بروز سرطان جلوگیری می کنند. در مقابل مصرف خوراکی های شور یا بسیار شیرین، پروتئین و چربی های اشباع بخصوص در افراد در معرض خطر باید کاهش یابد و به نیمه گیاه خواری بپردازند(البته نه تمام گیاه خواری) زیرا گیاه خواری صرف، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین نخواهد کرد. بیشتر افراد مبتلا به انواع سرطان ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند. بنابراین با افزایش فعالیت فیزیکی، پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری و تغییر شیوه زندگی می توان خطر ابتلاء به سرطان ها را به حداقل ممکن کاهش داد

چند نکته از روغن

1.در برنامه غذایی روزانه خود، روغن جامد را محدود کنید و روغن هایی را انتخاب کنید که بدون ترانس یا با ترانس حداکثر 10 درصد باشد.(به میزان درصد اسیدچرب درج شده روی labelروغن های مصرفی دقت کنید.)

2.روغن های جامد سرشار از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای قلب و عروق زیانبارند و خطر حمله های قلبی را افزایش می دهند.

3.اسیدهای چرب اشباع از عوامل اصلی افزایش کلسترول خون هستند.

4.منبع عمده کلسترول شامل: گوشت قرمز، امعاء و احشاء، مغز، جگر و زرده تخم مرغ می باشد.

5.کره حیوانی دارای کلسترول نسبتاً بالایی بوده و مصرف آن برای افراد دارای بیماری های قلبی عروقی و هیپرلیپیدمی مناسب نمی باشد.

Usfull Links نظر سنجی

کدام قسمت وب سایت معاونت بهداشت مفیدتر است؟

علمی/ آموزشی - 29.2%
تازه های پزشکی - 15.3%
اخبار / اطلاعیه - 14.8%
همه موارد بالا - 40.7%

مجموع آراء: 216
نظر دهی پایان یافته است on: 01 اکتبر 2016 - 00:00
جمعه, 26 مرداد 1397

Usfull Links موقعیت مکانی

 

Untitled 1

 

 

Usfull Links آمار بازدید

امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
همه روزها
1196
1090
6748
7552
18656
39726
2842342

Forecast Today
1392


Your IP:54.81.110.186