13 خرداد 1403

  • 1402/09/18
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد:

ارایه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، بر اهمیت تشخیص زودرس HIV جهت درمان و پیشگیری از ورود به مرحله ایدز تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بر اهمیت تشخیص زودرس HIV جهت درمان و پیشگیری از ورود به مرحله ایدز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

او ضمن بیان این موضوع که در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، خدمات رایگان آموزشی، پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی ارائه می شود، افزود: در حال حاضر مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در شهرستان های شیراز و مرودشت، پایگاه مشاوره بیمارهای رفتاری درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) در شیراز، کازرون، نی ریز و سپیدان و مراکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تمامی شهرستان ها فعال است.

دکتر رضاییان زاده با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا در این بیماری گفت: افرادی که با سرنگ و سرسوزن های مشترک تزریق انجام می دهند و یا با مبتلایان به اچ آی وی یا ایدز و افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده خارج از چارچوب خانواده دارند، در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

او ادامه داد: نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به اچ آی وی و افراد تماس یافته با خون و یا ترشحات آلوده خونی نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه، آموزش راه های انتقال و روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و بیماری های مقاربتی، انجام مشاوره و تست تشخیص سریع برای داوطلبان مراجعه کننده، انجام آزمایش تکمیلی اچ آی وی و تشخیص قطعی بیماری، معاینه، درمان و ارائه خدمات دندانپزشکی، متادون درمانی،  واکسیناسیون و ارائه خدمات مشاوره و پیشگیری دارویی به زنان باردار را از جمله خدمات رایگان این مراکز معرفی کرد.

او در پایان گفت: افراد می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراکز مشاوره بیماری های رفتاری به آدرس https://icdc.behdasht.gov.ir/vct مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه نمایند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 91243
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید