16 اردیبهشت 1403

  • 1403/02/04
  • - تعداد بازدید: 155
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت هفته ملی سلامت؛

زنگ سلامت در مدارس شیراز نواخته شد

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت»، زنگ سلامت به صورت نمادین در دبستان دخترانه نیا کوثری شیراز نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون فنی معاونت بهداشت با تقدیر از همکاری و همراهی مطلوب آموزش و پرورش با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: آموزش و پرورش، محور توسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون است و تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش‌آموزان، با توجه به سلامت آنان انجام می شود.

دکتر «محمدرضا کریمی» با بیان اینکه دانش ‌آموزان آینده سازان کشور هستند و سلامت آنها نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد، اظهار کرد: هرچه اطلاعات دانش آموزان در حوزه سلامت بیشتر باشد، خانواده و جامعه سالمتری داریم.

او ادامه داد: افزایش دانش آموزان سفیر سلامت، ایجاد پایگاه های تغذیه سالم، ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان و مکمل یاری آهن و ویتامین D، از جمله اقداماتی دانست که در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان انجام می شود.

دکتر کریمی با اشاره به انتخاب شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در هفته ملی سلامت امسال، گفت: هدف از انتخاب این شعار، جلب توجه مردم به اهمیت سلامتی و نقش آفرینی آنها در ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای ارتقای سلامت در جامعه و رسیدن به اهداف آن، باید از کوچکترین جز یک جامعه یعنی خانواده شروع کرد و ارتقای سلامت خانواده، می‌تواند از آموزش فرزندان در مدرسه آغاز شود.

او هفته سلامت را فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی و تشویق آنها برای دستیابی سبک زندگی سالم دانست.

در پایان این مراسم از سفیران سلامت دانش آموز نمونه تقدیر شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 100027
کلیدواژه