متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1399/09/29
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمار جانباختگان کرونا در فارس، از مرز 2800 نفر گذشت

آخرین آمارهای مربوط به وضعیت کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار جانباختگان این بیماری از مرز دو هزار و هشتصد نفر، از ابتدای شیوع این بیماری خبر می دهد.

آخرین آمارهای مربوط به وضعیت کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار جانباختگان این بیماری از مرز دو هزار و هشتصد نفر، از ابتدای شیوع این بیماری خبر می دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری های تشخیصی به بیش از 524 هزار مورد در استان، از ابتدای شیوع تا امروز، بیست و دوم آذر خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده، در این بازه زمانی 155 هزار و 982 بیمار مثبت قطعی در فارس شناسایی شده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» آمار جانباختگان این بیماری را نیز طی 24 ساعت گذشته، 17 نفر اعلام کرد و با آرزوی غفران الهی برای آنان، افزود: با افزوده شدن این تعداد، مجموع جانباختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع تاکنون، به دو هزار و 810 نفر افزایش یافت.

او در ادامه این گزارش از بستری هزار و 119 نفر بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 302 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدا تاکنون 148 هزار و 905 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

ابتلای بیش از 78 هزار شیرازی به کروناویروس از ابتدای شیوع بیماری

معاون بهداشت دانشگاه به روال روزهای شنبه هر هفته، گزارش از آمار تجمعی مبتلایان کروناویروس در استان فارس اعلام کرد که بر اساس این گزارش، شیراز با 78 هزار 742 مورد مثبت قطعی، در بالاترین رتبه شهرهای استان فارس قرار دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر موارد ابتلا در استان را نیز 4288 مورد مربوط به کازرون، 3886 مورد مرودشت، 2636 مورد فیروزآباد، 2623 مورد ممسنی، 2474 مورد آباده، 2465 مورد داراب، 2435 مورد کوار، 1827 مورد سپیدان، 1543 مورد استهبان، 1416 مورد زرین دشت، 1415 مورد نی ریز، 1360 مورد کوه چنار، 1359 مورد اقلید، 1339 مورد قیروکارزین، 1192 مورد خرم بید، لامرد و رستم هر کدام 1068 مورد، 1038 مورد زرقان و 1003 مورد مربوط خرامه بوده است.

بر اساس این گزارش، پاسارگاد با 998 مورد، فراشبند با 938 مورد، ارسنجان با 763 مورد، سروستان با 671 مورد، مهر با 646 مورد، بوانات با 546 مورد، بیضا با 533 مورد، بختگان با 489 مورد و سرچهان با 376 مورد بیمار مثبت قطعی، در رده های بعدی بوده و دیگر موارد ابتلا نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از در دسترس بودن واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان خبر داد و گفت: پس از تزریق واکسن برای گروه های هدف بیماری آنفولانزا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون واکسن این بیماری به میزان کافی در داروخانه ها توزیع شده و هم استانی هایی که نیاز به این واکسن دارند می توانند برای دریافت، به داروخانه های استان مراجعه کنند./101

پایان خبر

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 34210
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید