متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1399/07/28
  • - تعداد بازدید: 12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو آغاز شد؛

اجرای برنامه ادغام مداخلات پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماری های مزمن و غیرواگیر، اصلی ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می رود و لازم است برای مهار این آسیب، برنامه ریزی های جامعی صورت گیرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیماری های مزمن و غیرواگیر، اصلی ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می رود و لازم است برای مهار این آسیب، برنامه ریزی های جامعی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با توجه به بروز و شیوع روزافزون بیماری های غیرواگیر و تلاش هایی که در سطح بین المللی و ملی انجام گرفته، رویکرد ویژه ای در راستای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر عمده و عوامل خطر آنها در قالب برنامه «ایراپن» طراحی شده است.

 

او با بیان اینکه این مداخلات، نگاهی ادغام یافته به پیشگیری، عوامل خطر، بیماری ها و درمان ادغام یافته آنها با هزینه کمتر و اثربخشی بیشتر دارد، افزود: در این طرح، افراد را پیش از بیماری یا در ابتدای بیماری تشخیص داده و تحت مراقبت قرار می دهند.

دکتر همتی ادامه داد: مراقبت ها شامل شناسایی و تشخیص زودهنگام بیماری های غیرواگیر با استفاده از فناوری های ارزان، روش های غیردارویی و دارویی برای اصلاح عوامل خطر بیماری های غیرواگیر و داروهای قابل تهیه برای پیشگیری و درمان حمله های قلبی و سکته مغزی، دیابت و سرطان هستند.

او اضافه کرد: اگر این مداخلات با فناوری ارزان به شکلی که مدیریت آنها در مراقبت های اولیه بهداشتی قابل انجام باشد و به طور موثر ارائه شوند، می توانند هزینه های پزشکی را کاهش داده و به بهبود کیفیت زندگی و بهره وری افراد منجر شود.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: در راستای جهت دهی، تقویت و ارتقای پاسخگویی مراقبت های بهداشتی و در ادامه برنامه تحول ساختاری در نظام بهداشتی برنامه «ایراپن» در ایران نیز به اجرا در آمده است که در حال حاضر از هر دانشگاه یک مرکز خدمات جامع سلامت برای اجرای این برنامه به صورت پایلوت انتخاب شده است.

او افزود: در سطح دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مرکز خدمات جامع سلامت «قلعه نو» از مراکز تحت پوشش مرکز بهداشت شهدای والفجر به عنوان پایلوت این برنامه انتخاب شده و پس از آموزش مجریان برنامه، این برنامه از ابتدای مهر سال جاری در مرکز قلعه نو آغاز شده است.

دکتر همتی، برنامه های ادغام یافته در «ایراپن» را شامل پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق مراقبت ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا، اختلال چربی های خون و چاقی و تعیین میزان احتمال خطر ده ساله بروز سکته های قلبی و مغزی در گروه هدف و کاهش احتمال خطر با مداخلات دارویی و تغییر شیوه زندگی و همچنین پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان روده، سرطان پستان و سرطان دهانه رحم از طریق شناسایی و ثبت افراد مشکوک یا مبتلا و سپس ارایه خدمات مناسب در سطوح مختلف شبکه های بهداشت و درمان و ساماندهی درمان و مراقبت بیماران معرفی کرد.

او ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه های یاد شده، اقداماتی اساسی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری ها در نظام سلامت انجام شود و در نتیجه آن، بار بیماری ها و عوارض و ناتوانی ناشی از آن ها در طول زمان کاهش یابد./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 31181
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید