متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1400/05/24
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با جان باختن 21 هم استانی دیگر، شمار جانباختگان کرونا در فارس به 5591 نفر رسید!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و سوم مرداد 1400، از جان باختن 21 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و سوم مرداد 1400، از جان باختن 21 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام جان باختن 21 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، از از افزایش آمار مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 به پنج هزار و 591 نفر از ابتدای شیوع بیماری تا کنون خبر داد و برای آنان غفران الهی مسالت داشت.

او با اشاره به پذیرش 531 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را پنج هزار و 82 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 427بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 150 هزار و 798تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 346 هزار و 653بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 136 هزار و 437مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 26 هزار و 261بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 372 هزار و 914بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده را نیز 325 هزار و 294نفر اعلام کرد.

 تزریق بیش از یک میلیون و 120 هزار دوز واکسن کووید19 تا کنون

او از تزریق یک میلیون و 120 هزار و 235 دوز واکسن کووید19 در استان تا کنون خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، 791 هزار و 75 دوز به گروه هدف در نوبت اول و 329 هزار و 160 دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

دکتر همتی با بیان اینکه فراخوان تزریق واکسن کووید19 ویژه گروه سنی 48 سال به بالا نیز در فارس اعلام شده است، یادآور شد: افراد بالای 48 سال می توانند برای دریافت واکسن به سامانه https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و در این سامانه نام نویسی کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه خواستار همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان شد و از آنان خواست تا برای حمایت از مدافعان سلامت، جلوگیری از ابتلا و انتشار افراد به بیماری کووید19 و قطع زنجیره انتقال کروناویروس، پویش «#تقدم_پیشگیری_بر_درمان» را راه اندازی کرده و با دعوت عمومی، همگان را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این وضعیت بحرانی استان و پیوستن به این پویش فراخواند.

او با اشاره به اعلام هشدار وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس و اعلام 32شهرستان با وضعیت قرمز و چهار شهرستان با وضعیت نارنجی، عنوان کرد: همچنان وضعیت اضطراری در استان ادامه دارد و باید هم استانی ها و مردم عزیز برای کنترل بهتر بیماری، مجموعه سلامت را یاری کنند.

دکتر همتی از مردم خواست تا در این وضعیت بحرانی به ویژه در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود و مردم به ویژه جوانان با مراقبت از سلامت خود و سالمندان خانواده، با استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، در پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر این بیماری و کاهش زنجیره های انتقال بیماری سهیم شوند./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 45391
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید