متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تلاش برای ایجاد تغییرات و توسعه در ساختار نظام شبکه بهداشت و درمان کشور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجلاس «تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان»، بر اهمیت تلاش برای ایجاد تغییرات و توسعه در ساختار نظام شبکه بهداشت و درمان کشور تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجلاس «تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان»، بر اهمیت تلاش برای ایجاد تغییرات و توسعه در ساختار نظام شبکه بهداشت و درمان کشور تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضائیان زاده» با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر؛ مراجعه مردم به مراکز خدمات جامع سلامت برای ارزیابی ابتلا به بیماری هایی مانند فشارخون بالا و دیابت، پیگیری دریافت دارو و نحوه کنترل بیماری را خدمات ساختار شبکه کشور دانست که به کمک مراکز بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور ارایه می شود.

او با اشاره به پیشرفت های بسیار خوبی که در نظام شبکه ای داشته ایم، ادامه داد: با توجه به اهمیت این امر در توسعه سلامت کشور، باید برای تقویت نظام شبکه ای تلاش شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دولت را موظف می کند تا ساختار شبکه را با هدف اولویت پیشگیری بر درمان، تقویت کند، دستاورد این امر را صرفه جویی در هزینه های سلامت و کاهش مشکلات جامعه دانست که در این اجلاس تحقق این هدف دنبال می شود.

دکتر رضائیان زاده اظهار امیدواری کرد در این نشست با تبادل نظر اساتید و صاحب نظران این حوزه، بتوان تغییراتی در ساختار شبکه ای و بهبود مسیر ارایه خدمات سلامت به مردم در سطح روستاها، شهرها و کلان شهرها ایجاد کرد و افزود: در این نشست همچنین نگاه ویژه ای به حاشیه شهرهای بزرگ و نقاط محروم و مکان هایی که دسترسی کمتری به خدمات سلامت دارند، انجام می شود.

 

او محرومیت زدایی را یکی از محورهای مهم این اجلاس برشمرد و گفت: از حدود سی سال پیش، توسعه مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت در سطح روستاها و توسعه مراکز بهداشتی درمانی روستایی در فارس به خوبی انجام شده و در حال حاضر شرایط مناسبی در این بخش ها داریم.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به تاثیرات پاندمی کروناویروس بر روند ارایه خدمات سلامت در دنیا اظهار کرد: انتظار می رود با توسعه و تقویت نظام شبکه، در مسیری پیش برویم که هیچ مرکز بهداشتی درمانی در کشور بدون پزشک نباشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر 32 مرکز بهداشت در شهرستان ها، 904 خانه بهداشت در روستاها، حدود 300 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و شهری روستایی، حدود 100 پایگاه سلامت، مراکز مراقبت های بیماری های رفتاری، مراکز کنترل بیماری اعتیاد و کاهش آسیب در استان فارس فعال است و با توجه به طرح سطح بندی و استانداردهای ثبت شده، در حال تلاش برای ارتقای شاخص ها به میزان 100 درصد در استان فارس هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با وجود روند کاهشی آمارهای مربوط به کروناویروس، مردم همچنان باید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند گذشته، توجه کنند؛ زیرا اگر توفیقی در مسیر مقابله با کرونا حاصل شده، به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون بوده است.

دکتر رضائیان زاده با دعوت از افراد برای دریافت دز سوم واکسن، همچنین گروه های پرخطر برای دریافت دز چهارم واکسن، مشارکت در این امر را موجب موفقیت بیشتر در مقابله با کروناویروس دانست.

نخستین روز اجلاس دو روزه «تقویت نظام شبکه در بهداشت و درمان» از صبح امروز، سوم خرداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در حال برگزاری است و فردا، چهارم خرداد به پایان خواهد رسید./102

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 64343
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید