متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1399/01/06
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به همت معاونت بهداشت دانشگاه انجام شد؛

توزیع نزدیک به یک میلیون و 800 هزار رسانه آموزشی از زمان آغاز بحران کرونا

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت یکی از مهمترین اجزای ارتقای سلامت و ترکیبی از ایجاد انگیزه برای تطابق رفتارهای ارتقا دهنده سلامت و کمک به مردم برای تصمیم گیری درباره سلامتشان و کسب اعتماد و مهات های لازم برای عمل به تصمیم شان است .

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت یکی از مهمترین اجزای ارتقای سلامت و ترکیبی از ایجاد انگیزه برای تطابق رفتارهای ارتقا دهنده سلامت و کمک به مردم برای تصمیم گیری درباره سلامتشان و کسب اعتماد و مهات های لازم برای عمل به تصمیم شان است .
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در طــول ســالیان متمــادی، کنفرانس هــا و منشــورهای فراوانــی درخصــوص اهمیــت ارتقــای سلامت بــا همــکاری ســازمان بهداشــت جهانــی ارائــه شــده کــه در همــه ایــن مــوارد، آمــوزش بهداشــت، ایجــاد تغییــر در محیــط زیســت، مداخله های تغذیه ای، تغییــر در شـیوه زندگـی و رفتـار به عنـوان مداخله های مشـهور در زمینـه ارتقـای سلامت، مــورد تاکیــد قــرار گرفتــه اســت.

او افزود: طبــق اساسنامه سازمان جهانی بهداشت، آمــوزش سلامت و برخورداری افراد از دانش سلامت در کنار برخورداری از سلامت، حق افــراد و جوامع اســت.

دکتر همتی آموزش سلامت را یکی از مهمترین اجزای ارتقای سلامت و ترکیبی از ایجاد انگیزه برای تطابق رفتارهای ارتقا دهنده سلامت و کمک به مردم برای تصمیم گیری درباره سلامتشان و کسب اعتماد و مهات های لازم برای عمل به تصمیم شان معرفی کرد و اضافه کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا و با هدف ارتقای سواد سلامت عموم مردم درخصوص این بیماری به عنوان مهمترین راهکار کنترل آن، گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه، اقدام به طراحی، تولید و توزیع رسانه های آموزشی متنوع کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه، تهیه و توزیع تراکت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس به تعداد هفتصد و پنجاه هزار عدد، تهیه و توزیع ششصدهزار کارت اطلاع رسانی ویژه پزشک و تهیه و توزیع دویست هزار کارت اطلاع رسانی ویژه عموم مردم را از این اقدامات برشمرد.

او ادامه داد: تهیه و توزیع بیست هزار تراکت آموزشی 3 زبانه و سی هزار کارت اطلاع رسانی دو زبانه در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز، از دیگر اقدامات گروه آموزش و ارتقای سلامت، در این مدت بوده است.

دکتر همتی به تهیه و توزیع پوسترهای «راه های پیشگیری از ابتلا به کروناویروس»، «اهمیت شستشوی دست»، «مراحل شستشوی دست»، «روش صحیح استفاده از ماسک»، «معرفی تلفن های مشاوره» و «معرفی سامانه خود ارزیابی وزارت بهداشت» به تعداد 56 هزار عدد اشاره کرد.

او از تهیه و نصب 500 پوستر بر روی تاکسی های سطح شهر، نصب هفتاد استیکر بر روی 70 اتوبوس شهری و طراحی، تهیه و نصب 21 استند در ایستگاه های مترو و تهیه تراکت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ویژه مسافران پایانه ها به تعداد 50 هزار عدد در راستای ارتقای آگاهی مردم درخصوص بیماری کرونا با همکاری روابط عمومی دانشگاه، سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر و سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز خبر داد.

دکتر همتی از دیگر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه در اطلاع رسانی عمومی و طراحی و چاپ بنر برای 17 پل هوایی، 20 استرابورد و 10 بیلبورد و 70 استند اطلاع رسانی سطح شهر با همکاری روابط عمومی دانشگاه و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اشاره کرد.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان از بارگذاری نزدیک به 100 پست آموزشی در فضای مجازی در اختیار و تهیه و توزیع هزار عدد سی دی مجموعه دستورالعمل ها و مطالب آموزشی در سراسر استان، به عنوان بخشی دیگر از اقدامات گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه در همین زمینه نیز اشاره کرد./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 21774
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید