متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1402/02/10
  • - تعداد بازدید: 45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سخنرانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نماز جمعه غرب شیراز

در آستانه آغاز هفته ملی سلامت، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در نماز جمعه این هفته غرب شهر شیراز، ضمن بیان ضرورت توجه به سلامت، بر اهمیت جایگاه بهداشت در دستیابی به اهداف حوزه سلامت تاکید کرد.

در آستانه آغاز هفته ملی سلامت، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در نماز جمعه این هفته غرب شهر شیراز، ضمن بیان ضرورت توجه به سلامت، بر اهمیت جایگاه بهداشت در دستیابی به اهداف حوزه سلامت تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته غرب شهر شیراز ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی سلامت، گفت: انتخاب نهم تا پانزدهم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نشان دهنده توجه مسوولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مقوله سلامت است.

دکتر «عباس رضائیان زاده» اضافه کرد: اکنون و با گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران می توانند به دستاوردهای حوزه سلامت، از فراگیری و ارتقای دسترسی به خدمات سلامتی و بهبود شاخص های سلامت جامعه گرفته تا افزایش امید به زندگی ایرانیان و ریشه کنی و حذف بسیاری از بیماری های واگیر و توسعه ده ها شاخص کمّی و کیفی این حوزه افتخار کنند.

 

این مقام مسوول در دانشگاه ضمن تبیین جایگاه مردم، مسوولان و سازمان های مردم نهاد در سلامت، افزود: در بحران همه گیری کرونا با همراهی مردم در رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و توجه به توصیه های متخصصان، به شرایط مساعد فعلی دست یافته ایم.

دکتر رضائیان زاده ادامه داد: نباید فراموش کرد که در جهان امروز و حتی در شرایط بحران همه گیری کووید19، بیماری های غیرواگیر همچنان مشکل اصلی است و با توجه به عوامل خطر مشترک ایجاد کننده این بیماری ها می توان با حساسیت نسبت به شرایط سلامت فردی و انجام غربالگری های مورد نیاز در سنین مختلف، از بروز این بیماری ها و عوارض آنها جلوگیری کرد.

او در ادامه با بیان این موضوع که در سال جدید «پزشکی خانواده» با رویکرد جدید و انجام اصلاحات در تمام کشور اجرا خواهد شد، گفت: تفاوت مشخص شیوه جدید اجرای پزشک خانواده، محوریت مراقبان سلامت است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: انتخاب شعار «سلامتی برای همه با پزشکی خانواده»؛ نشان دهنده اهمیت و جایگاه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در دستیابی به عدالت در سلامت و ارتقاء سلامت جامعه است.

دکتر رضائیان زاده در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شرایط نگران کننده سالمندی در جامعه، گفت: هر چند سالمندان دنیایی از تجربه و آگاهی هستند و حضورشان در هر خانواده ای باعث برکت و قوت قلب است، اما نباید فراموش کرد که با ادامه شرایط نرخ باروری فعلی در آینده ای نزدیک با بحران نبود نیروی کار و مولد روبرو خواهیم شد.

او تسهیل شرایط ازدواج جوانان، ترغیب و تشویق آنان به ازدواج به موقع و چند فرزندی را راهکارهای اصلی گذر از این بحران دانست.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 77615
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید