متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1400/11/03
  • - تعداد بازدید: 27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سلامت دانش آموزان و خانواده آنان، اولویت اصلی دانشگاه و آموزش و پرورش استان است

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در صورت بی توجهی نسبت به اقدامات پیشگیرانه در زمینه سویه امیکرون، با موج سنگین بیماری مواجه خواهیم شد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در صورت بی توجهی نسبت به اقدامات پیشگیرانه در زمینه سویه امیکرون، با موج سنگین بیماری مواجه خواهیم شد.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در نشستی که با حضور «محمدخلیل عسکری» مدیرکل آموزش و پرورش فارس و جمعی از مسوولان ارشد این سازمان در خصوص بازگشایی مدارس برگزار شد، ضمن تقدیر از همراهی و همکاری همیشگی آموزش و پرورش استان در دستیابی به اهداف حوزه سلامت، گفت: با توجه به مشاهدات در سویه امیکرون، تعداد موارد ابتلا و سرایت پذیری در این سویه بسیار شدیدتر از سویه های پیشین است.

او ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در یک ماه آینده اگر در انجام اقدامات پیشگیرانه جدیت نداشته باشیم، با تبعات بسیاری در اثر این بیماری مواجه می شویم.

دکتر رضائیان زاده ضمن ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس در شرایط حاضر گفت: در مدارس با جمعیتی روبرو هستیم که واکسینه نشده اند و شیوه نامه های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سویه امیکرون توانایی ایجاد بیماری گروه سنی کودکان را دارد، هر دانش آموز مبتلا می تواند منبعی برای ابتلای دیگر دانش آموزان و در نتیجه گسترش بیماری در خانواده ها و جامعه باشد.

معاون بهداشت دانشگاه سلامت دانش آموزان و خانواده آنان را اولویت اصلی دانشگاه و آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش مدیران دو سازمان، دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت دانش آموزان در کنار حفظ سلامت آنها است.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در دوران کرونا و در سخت ترین شرایط ممکن، معلمان استان با فداکاری تمام حتی در نقاط محرومی که دولت امکان خدمات دهی به دانش آموزان را نداشت، چراغ آموزش را برافراشته نگاه داشتند.

«محمد خلیل عسکری» ملاک عملکرد در خصوص بازگشایی مدارس را دستورالعمل های ستاد ملی کرونا دانست و افزود: رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب دو اصل اساسی در بازگشایی مدارس است که مدیران مدارس لازم است در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

او ادامه داد: در زمینه فعالیت ها و آموزش های ترکیبی دانش آموزان، آموزش و پرورش استان باید جایگاه خود را ارتقا دهد و کاستی های موجود را جبران کنند.

 

عسکری گفت: افت پنهان تحصیلی مساله ایست که بسیار درخور توجه بوده و لازم است با همکاری اولیای دانش آموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی با بازگشایی حضوری و تدریجی مدارس این افت پنهان را جبران کنیم.

او با اشاره به نشست مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش نیز با استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور پیرامون بازگشایی تدریجی مدارس افزود: در خصوص نحوه گروه بندی دانش آموزان و فعال کردن فضای مدرسه و تعیین نحوه ساعات دروس بر اساس شرایط هر مدرسه نیز مدیر و شورای مدرسه و نماینده انجمن اولیا و مربیان تصمیم گیری می کنند.

فوق تخصص عفونی کودکان و استاد گروه اطفال دانشگاه نیز با حضور در این نشست، ضمن اشاره به آمارهای سویه جدید امیکرون در جهان، به مقایسه تفاوت های رفتار این سویه با دیگر سویه های ویروس کرونا پرداخت.

دکتر «محمدرحیم کدیور»  ضمن تاکید بر رفتار متفاوت سویه امیکرون در گروه سنی کودکان، این مهم را از مخاطرات جدی این سویه در دانش آموزان مقطع ابتدایی دانست.

دکتر کدیور بر اهمیت توجه ویژه به شرایط مدارس در بحران فعلی تاکید کرد و  تصمیم گیری بر اساس شواهد موجود و مصلحت این گروه هدف را بهترین راهکار مشترک دانست./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 54152
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید