متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1400/07/17
  • - تعداد بازدید: 27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فوت بیش از 3200 نفر در شیراز بر اثر ابتلا به کروناویروس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از سه هزار و 200 نفر در شیراز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از سه هزار و 200 نفر در شیراز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید19 تاکنون، یک میلیون و 362 هزار و 195 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 408 هزار و 294 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 192 هزار و 892 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 43 هزار و 442 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 451 هزار و 736 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

او در ادامه با اعلام جان باختن 11 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را 6 هزار و 726 نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام آخرین آمار جانباختگان شهرهای مختلف استان، گفت: از مجموع 6 هزار و 726 مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون، سه هزار و 224 مورد مربوط به شیراز؛ 396 مورد کازرون؛  377 مورد مرودشت؛ 164 مورد داراب؛ 157 مورد آباده؛ 128 مورد ممسنی؛ 120 مورد لامرد؛ 97 مورد نی ریز؛ 95 مورد اقلید؛ 92 مورد فیروزآباد؛ 84 مورد استهبان؛ 81 مورد کوار؛ 65 مورد سپیدان؛ 53 مورد قیروکارزین؛ 52 مورد کوه چنار؛ 50 مورد خرامه؛ خرم بید و رستم هر کدام 48 مورد؛ 44 مورد زرقان؛ 42 مورد ارسنجان؛ 41 مورد زرین دشت؛ 36 مورد سروستان؛ 35 مورد بوانات؛ 34 مورد مهر؛ 32 مورد بیضا؛ 29 مورد پاسارگاد؛ 19 مورد فراشبند؛ 8 مورد بختگان و 2 مورد سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.

دکتر همتی با بیان اینکه 296 بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و هفت بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، 181 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی 438 هزار و 59 نفر از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او در ادامه این گزارش با اشاره به این موضوع که آمار مربوط به بیماران سرپایی و بستری به کندی در حال کاهش است، این موضوع را نشان دهنده این دانست که هنوز از پیک پنجم کرونا به ضورت کامل عبور نکرده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در فارس در حال انجام است، افزود: تا کنون دو میلیون و 538 هزار و 597 دوز نوبت اول واکسن و یک میلیون و 41 هزار و 673 دوز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است که مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و 580 هزار و 270 دوز رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن دعوت از مردم برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و مشارکت در دستیابی به یک ایمنی جمعی، توصیه کرد: بهترین راه برای پیشگیری از انتشار کروناویروس و کمک به مدافعان سلامت، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار انجام واکسیناسیون علیه این بیماری است./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 48346
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید