متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1398/09/26
  • - تعداد بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد: گذشتن از موج اولیه آنفلوآنزا

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به ایمنی اکتسابی به دست آمده در سطح جامعه موج اولیه بیماری آنفلوآنزا پشت سر گذاشته شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به ایمنی اکتسابی به دست آمده در سطح جامعه موج اولیه بیماری آنفلوآنزا پشت سر گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: پایش روزانه موارد علامت دار و موارد منجر به بستری مرتبط به بیماری آنفلوآنزا نشان دهنده سیر نزولی موارد در هفته گذشته است و به نظر می رسد با توجه به ایمنی اکتسابی در سطح جامعه، موج اولیه بیماری پشت سر گذاشته شده است.

او افزود: بررسی های موج اولیه بیماری نشان می دهد، موارد شدید بیماری بیشتر در گروه سنی بالاتر از 60 سال بروز کرده و بیشتر موارد علامت دار در گروه سنی میانسالان و سالمندان رخ داده است؛ بنابراین توجه ویژه به گروه سنی کودکان و خردسالان به عنوان گروه مستعد ابتلا در موج های بعدی ضروری است.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به دستورکار مراقبت بیماری آنفلوآنزا در مدارس، مهد کودک ها، کودکستان ها و مراکز آموزشی که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده توضیح داد: در خصوص دانش آموزان توصیه شده است برنامه ریزی و هماهنگی اقامت در منزل برای افراد بیمار در هنگام بروز علایم بیماری، دست کم به مدت 24 ساعت تا پس از قطع تب یا قطع علایم تب نظیر لرز، احساسگرم بودن، ظاهر ملتهب و قرمز، تعریق، بدون استفاده از داروهای تب بر باشد.

دکتر همتی گفت: تشویق و ترغیب دانش آموزان و کارمندان به رعایت آداب تنفسی مانند پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه با استفاده از دستمال کاغذی و دفع بهداشتی آن دیگر موضوع مورد تاکید در این دستورکار است.

او افزود: در این دستورکار به تشویق و ترغیب دانش آموزان و کارمندان به شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون، دست کم به مدت بیست تا سی ثانیه توصیه ویژه شده است، همچنین تشویق دانش آموزان وکارمندان به دست نزدن به چشم ها، بینی و دهان در هنگام بیماری، در زمانی که دست ها آلوده هستند، در پیشگیری از انتقال بیماری بسیار پیشگیری کننده است.

دکتر همتی در ادامه بر ضدعفونی و گندزدایی مداوم محل های تردد و توقف در اماکن آموزشی با هماهنگی و نظارت کارشناسان بهداشت محیط شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، تاکید کرد.

جداسازی افراد بیمار از دیگران تا زمانی که به منزل یا پزشک مراجعه می کنند با جانمایی محل یا تعیین اتاق تحت مراقبت در مدرسه(SICK ROOM) دیگر نکته ای بود که معاون بهداشت دانشگاه در این زمینه موثر دانست.

معاون بهداشت دانشگاه از تمام مردم خواست موارد احتیاط در پیشگیری از ابتلا و انتشار بیماری را همچون تماس نداشتن با فرد آلوده، شستن مرتب دست ‌ها با صابون، گرفتن دستمال جلوی صورت هنگام سرفه و عطسه توسط افراد بیمار، دفع دستمال ‌های استفاده شده افراد بیمار در نایلون و سطل زباله و استراحت سه روزه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در منزل را همچنان رعایت کنند./102

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 15416
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید