متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کاهش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، اهداف اصلی برنامه «ایراپن» است

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، طی چهار سال اجرای برنامه «ایراپن» در استان فارس، 97 درصد جمعیت بالای 30 سال خطرسنجی و غربالگری شده اند که منجر به کسب رتبه نخست دانشگاه در کشور شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، طی چهار سال اجرای برنامه «ایراپن» در استان فارس، 97 درصد جمعیت بالای 30 سال خطرسنجی و غربالگری شده اند که منجر به کسب رتبه نخست دانشگاه در کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در گردهمایی سالانه کارشناسان مسوول بیماری های غیرواگیر شبکه های بهداشت و درمان استان فارس گفت: انقلاب صنعتی در قرن 18 و 19 میلادی دگرگونی‌های بزرگی را در صنعت، کشاورزی، تولید و ترابری ایجاد کرد که این تحولات، در کنار ایجاد فرصت های شغلی جدید و رفاه بیشتر، شرایط بروز بیماری های غیرواگیر را فراهم کرد.

 

او ادامه داد: با گذشت بیش از دو قرن از آغاز صنعتی شدن، در حال حاضر بیماری های غیرواگیر شایع ترین علت مرگ و میر زودرس و ناتوانی در اثر بیماری ها در سطح جهان هستند.

دکتر رصائیان زاده گفت: اهمیت این دسته از بیماری ها، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا با برنامه ریزی های مؤثر، اهدافی را برای کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری ها، در قالب سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در نظر بگیرد.

 

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این سند در ایران و استان فارس نیز با 13 هدف و با ایجاد یک شبکه همکاری درون بخشی و بین بخشی در حال اجراست و امید است با اجرای آن، کنترل هر چه بهتر بار این بیماری ها ممکن شود.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: مقابله با افزایش خطر بیماری های غیرواگیر در قالب برنامه «ایراپن» در استان به اجرا در آمده و این طرح چهار عامل خطر مصرف سیگار، رژیم غذایی ناسالم، بی تحرکی و سوء مصرف الکل و چهار بیماری غیرواگیر شایع شامل بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، آسم و سرطان در مناطق شهری و روستایی را هدف قرار داده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: در ط.ل چهار سال اجرای برنامه ایراپن در استان فارس، 97 درصد جمعیت بالای 30 سال خطر سنجی و غربالگری شده اند که منجر به کسب رتبه نخست دانشگاه در کشور شد و در همین مدت، 186 هزار بیمار مبتلا به دیابت و 387 هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون به موقع شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

او اظهار کرد: سالانه 235 هزار نفر به دلیل ابتلا به سرطان روده بزرگ و 225 هزار نفر از نظر ابتلا به سرطان سینه و 170 هزار نفر از نظر ابتلا به سرطان دهانه رحم ارزیابی و غربالگری می شوند.

 

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت نظـام ثبـت سـرطان به عنوان زیـربنـای برنامـه کنترل سرطان گفت: ثبت سرطان، در سیاستگذاری های بهداشتی و درمانی مربوط به کنترل سـرطان و همچنین تحقیقات مرتبط، کاربرد فراوانی دارد.

او در خصوص بر نامه ژنتیک اجتماعی بیان کرد: این برنامه، گستره‌ای از خدمات با هدف پیشگیری از بروز، شناسایی و تشخیص به موقع و درمان به موقع، غربالگری و آزمایش های ژنتیک قبل از تولد را پوشش می دهد و از نتایج قابل توجه آن می توان به ارزیابی بیش از یک ملیون و دویست هزار زوج در بدو ازدواج و شناسایی و مراقبت بیش از پنج هزار و چهارصد زوج ناقل ژنتیک شناسایی و غربالگری 100 درصد نوزادان متولد شده در برنامه های غربالگری بدو تولد و شناسایی و مراقبت پنج هزار و 360 نوزاد مبتلا اشاره کرد.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از حوادث در قالب برنامه جامعه ایمن، گفت: برنامه های پیشگیری از آسم و پوکی استخوان نیز با هدف پیشگیری از گسترش عوامل خطر و کنترل بیماری های غیرواگیر، از برنامه های مهم پیش رو در مجموعه بهداشت استان است.

گردهمایی سالانه کارشناسان مسوول بیماری های غیرواگیر شبکه های بهداشت و درمان استان فارس به مدت دو روز در سالن PHC معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد/ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64346
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید