متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: عباس رضائیان زاده
پست مربوطه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان
مدرک تحصیلی: دکتری تخصصی اپیدمیولوژی
وظایف محوله: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت دانشگاه
کلیه وظایف معاونت: کلیه امور مربوط به معاونت بهداشت در شیراز و شهرستان ها
 
تاریخچه ای از مدیریت یا معاونت :

-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون: ۱۳۸۰-۱۳۷۶.

-رئیس اداره کنترل کیفیت غذا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۳۸۲-۱۳۸۰.

-مدیر بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۸۳-۱۳۸۲.

-رئیس بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۳۸۷-۱۳۸۶.

- عضو هیات علمی گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ۱۳۸۷ تا کنون

-رئیس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز: ۱۳۹۵-۱۳۹۰.

- استاد تمام گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شهریور ۱۳۹۲ تا کنون

-عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

-معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:۱۴۰۰-۱۳۹۸.

-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان: آبان ۱۴۰۰ تا کنون

-مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در امور شبکه های بهداشت و درمان استان: آذر ۱۴۰۰ تا کنون

  • 1398/09/10
  • - تعداد بازدید: 16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گرامیداشت روز جهانی ایدز با شعار «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نامگذاری دهم آذر به نام روز جهانی ایدز، گفت: امسال این روز در سراسر دنیا با شعار «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم» گرامی داشته می شود.

معاون بهداشت دانشگاه خبر داد:
گرامیداشت روز جهانی ایدز با شعار «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نامگذاری دهم آذر به نام روز جهانی ایدز، گفت: امسال این روز در سراسر دنیا با شعار «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم» گرامی داشته می شود. 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه در ایران از مهم تا پانزدهم آذر به نام هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است، افزود: آسیب های اجتماعی و عوامل مرتبط با آن یکی از مهمترین چالش های پیش رو در حوزه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و یکی از بیماری های واگیر که ارتباط تنگاتنگی با بخشی از این آسیب ها دارد بیماری ایدز است؛ به طوری که می تواند همزمان پیامد این آسیب ها و هم یکی از عوامل تشدید کننده آنها باشد.

او ادامه داد: همین موضوع موجب شده است نظام مراقبت اچ ای وی و برنامه های کنترل و پیشگیری از این بیماری با خدمات کاهش آسیب و رفع آسیب های اجتماعی همراه شود تا در کنار آموزش بیماری و تاکید بر راه های انتقال و پیشگیری از آن، درمان صحیح بیماران اچ ای وی مثبت با در نظر گرفتن کاهش احتمال انتقال بیماری بتوان نقش مهمی در پیشگیری و کنترل آن ایفا کرد.

معاون بهداشت دانشگاه شناسایی حداکثری بیماران موجود را در این زمینه بااهمیت خواند و گفت: تخمین زده می‌ شود که نزدیک به 60هزار بیمار زنده در کشور با عفونت اچ ای وی زندگی می کنند؛ در صورتی که بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود 21 هزار نفر بیمار زنده شناسایی و ثبت شده اند، این در حالیست که تمامی کشورهای جهان متعهد شده اند تا سال 2020 میلادی به هدف مهم شناسایی90 درصد بیماران موجود دست یابند، 90 درصد شناسایی شده ها را تحت درمان به موقع و موثر قرار داده و در ادامه سطح ویروس در خون 90 درصد افراد تحت درمان ها کنترل شود.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغییر تدریجی الگوی انتقال بیماری از اعتیاد تزریقی به روابط جنسی و افزایش سهم زنان در موارد تازه شناسایی شده، اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

او روز جهانی ایدز و هفته ملی اطلاع رسانی اچ آی وی/ ایدز را فرصت مناسبی دانست تا عموم مردم علاوه بر آشنایی با عفونت اچ آی وی و بیماری ایدز، از برنامه ها و خدمات دانشگاه علوم پزشکی نیز آگاهی یابند و در صورت نیاز از خدمات مشاوره و آزمایش رایگان اچ آی وی بهره مند شود.

دکتر همتی با بیان اینکه امسال شعار روز جهانی ایدز از سوی سازمان جهانی بهداشت «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم» تعیین شده است، یادآور شد: این انتخاب نشان دهنده اهمیت همکاری های همه جانبه سازمان ها و ادارات مرتبط است.

او همچنین با اشاره به برنامه های انجام شده و اقدامات این دانشگاه در پیشبرد اهداف پیشگیری از این بیماری و شناسایی موارد ابتلا، از تمامی تلاشگران عرصه سلامت به ویژه همکاران گروه مراقبت بیماری های واگیر در سطوح مختلف ارائه خدمات قدردانی کرد./101

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 14751
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید