متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

  • 1398/08/28
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری در فارس آغاز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 31 استان و 120 شهرستان کشور خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 31 استان و 120 شهرستان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه این طرح از 25 آبان آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه دارد گفت: در این طرح، یک هزار و 483 زن 15 تا 49 ساله در استان فارس مورد پرسشگری قرار می گیرند.

او افزود: در این طرح 22 کارشناس مامائی با ارائه کارت شناسایی معتبر در شهرستان های شیراز، زرین دشت، خرامه و خرمبید با مراجعه به درب منازل از افراد واجد شرایط طرح، پرسشگری می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار دقیق و به روز در برنامه ‌ریزی و اجرای مداخلات پیشگیرانه از ناباروری، مطالعه بررسی شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در زنان 15 تا 49 ساله ایرانی از سوی دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت طراحی شده است.

دکتر همتی گفت: ناباروری به عنوان مشکلی در سلامت باروری، نظام سلامت را در ابعاد مختلف با چالش های متعددی مواجه کرده است و در این راستا طرح «بررسی شیوع ناباروری در جمهوری اسلامی ایران» از طریق پرسشگری درب خانه شهرستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

او اضافه کرد: از زمان ابلاغ سیاست ‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، فعالیت هایی را در زمینه بند سوم این سیاست ‌ها با هدف رفع مشکل ناباروری آغاز کرد که می ‌توان به فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به عوامل ایجاد کننده ناباروری و همچنین پیگیری ادغام برنامه ناباروری در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد.

دکتر همتی بیان کرد: این طرح با همکاری مردم و کارشناسان مراقب سلامت و مدیران ناظر میدانی، به نحو شایسته ای اجرا می شود، همچنین با استفاده از اطلاعات صحیح این طرح، برای زوجین با مشکلات باروری برنامه ریزی مناسبی صورت می گیرد./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 14296
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید