متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/04/14
  • - تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اعضای کارگروه های تخصصی بیماری های غیرواگیر گرد هم آمدند

به گفته مدیرگروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 80 درصد از مرگ و میر و 75 درصد از بار بیماری ها ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

به گفته مدیرگروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 80 درصد از مرگ و میر و 75 درصد از بار بیماری ها ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «فریبا مرادی» گفت: در سال 1394 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر همراه را در یک افق 10 ساله تدوین و به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

او افزود: در سطح دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز سند استانی بیماری های غیر واگیر با مشارکت دستگاه های استانی و معاونت های دانشگاه تدوین شد و با توجه به اهداف 13 گانه این سند و در راستای سیاستگذاری اقدامات در سطح استان، کمیته دانشگاهی بیماری های غیرواگیر به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور نمایندگان معاونت های مختلف دانشگاه تشکیل شد.

 

دکتر مرادی ادامه داد: بر اساس همین سند، کارگروه های تخصصی هشت گانه دیابت، قلب و عروق، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و آسم، عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، سوانح و حوادث ترافیکی، بیماری های روانی و اعتیاد و ژنتیک اجتماعی با حضور اعضای هیات علمی به عنوان مسوولان این کارگروه ها و مدیران اجرایی به عنوان دبیران این کارگروه ها تشکیل شد.

مدیرگروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه اضافه کرد: نخستین نشست کارگروه های تخصصی بیماری های غیرواگیر در سال 99 با حضور معاون بهداشت دانشگاه به عنوان دبیر کارگروه، اعضای هیات علمی و مدیران اجرایی دانشگاه، با هدف تعیین دستور کار جلسه  کمیته دانشگاهی برگزار شد.

 

او بیان کرد: در این نشست اعضا به تبادل نظر در خصوص شیوه ها و راهکارهای اثر گذاری بر روند شیوع، بروز و کنترل بیماری های غیرواگیر پرداختند.

این نشست، مقدمه جلسه کمیته دانشگاهی بیماری های غیرواگیر است که به صورت فصلی در سطح دانشگاه برگزار می شود./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 25971
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید