متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

  • 1398/09/06
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی میزان تحقق تفاهم نامه شاخص های بهداشتی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ تاکید بر توجه به اصول علمی و نیازهای جامعه در تدوین شاخص ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در جمع مسوولان معاونت بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان استان، میزان تحقق تفاهم نامه شاخص های بهداشتی تعریف شده در شش ماه نخست سال جاری را بررسی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در جمع مسوولان معاونت بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان استان، میزان تحقق تفاهم نامه شاخص های بهداشتی تعریف شده در شش ماه نخست سال جاری را بررسی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه در جمع مسوولان حوزه بهداشت استان گفت: دستاوردها، اقدامات و اطلاعات تولید شده و شاخص های بهداشتی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه، باید سندیت علمی داشته باشد و ضمن استفاده در فعالیت های تحقیقاتی، به صورت مقاله در مجلات داخلی و خارجی منتشر شود، همچنین لازم است برای استفاده و تجزیه و تحلیل اطلاعات و دستاوردها با ایجاد تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی و دانشکده ها بکوشیم این ساخص ها را به معیارهای علمی نزدیک کنیم.

دکتر «علی بهادر» افزود: باید نیازهای پژوهشی به دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی اعلام شود تا پایان نامه های دانشجویی به سمتی رود که تحقیقات آنان برای رفع مشکلات نظام سلامت و جامعه باشد. 

او بر ثبت دقیق اطلاعات در سامانه «سیب» تاکید کرد و گفت: می توان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل در هر منطقه از استان، برای ارتقای سامانه سیب به وزارت بهداشت پیشنهاداتی ارایه شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: لازم است برای مقابله و پیشگیری از عوامل خطر، ارایه آموزش به خانوارها را افزایش داد و در صورت مشاهده مشکلات خانوارها در مقابله با عوامل خطر، در مورد آن تحقیق و راهکاری پیدا کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در اردیبهشت هر سال، تفاهم نامه شاخص های بهداشتی با توجه به وضعیت موجود، با شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش به امضا می رسد و در پایان سال، این شاخص ها مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: در مهر و آبان هر سال نیز نشستی با حضور مسوولان ستادی معاونت بهداشت دانشگاه، روسا و معاونان بهداشتی شبکه های بهداشت و درمان با هدف پایش تفاهم نامه شاخص های بهداشتی شش ماه نخست سال برگزار می شود تا در صورت نیاز برای رسیدن به اهداف این تفام نامه کمک شود.

 

او با بیان اینکه ارتقای تفاهم نامه شاخص های بهداشتی و رسیدن به اهداف در بین شبکه های بهداشت و درمان رقابت ایجاد کرده است ادامه داد: در این نشست ها، شاخص های هدف پایش می شوند و در پایان سال با بررسی درصد تحقق اهداف، شبکه های بهداشت و درمان در سه تیپ A، B و C مقایسه می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به بازدیدهای دوره ای کارشناسان ستادی و پایش بهبود و ارتقای کیفیت شاخص های بهداشتی از سوی روسای شبکه های بهداشت و درمان، گفت: از سال گذشته تا کنون، به نحو مناسبی شاخص های بهداشتی در سطح استان، ارتقا پیدا کرده است.

دکتر همتی بیان کرد: شاخص های بهداشتی را نباید رها کرد و باید به صورت مداوم پایش شود تا ارتقا پیدا کند.

در این نشست با حضور مسوولان ستادی معاونت بهداشت دانشگاه، روسا و معاونان بهداشتی شبکه های بهداشت و درمان، با تشکیل گروه های مختلفی مانند امور آزمایشگاه، عشایر، بهورزی، آمار، دارویی، سلامت روان، سلامت خانواده، گسترش پایش و نظارت، آموزش سلامت جلب مشارکت ها، دهان و دندان، بیماری های غیرواگیر و بهداشت حرفه ای، شاخص های بهداشتی بررسی شد./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 14585
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید