متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

  • 1398/07/02
  • - تعداد بازدید: 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نخستین نشست کمیته پیشگیری از خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور رییس دانشگاه

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به همت اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه، نخستین نشست کمیته پیشگیری از خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارایه گزارشی از اقدامات استانی در این زمینه برگزار شد.

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به همت اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه، نخستین نشست کمیته پیشگیری از خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارایه گزارشی از اقدامات استانی در این زمینه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه در جمع اعضای این کمیته، تاکید کرد: تهیه و ارجاع به روز آمار افراد دارای افکار خودکشی در سطح استان به مراکز خدمات جامع سلامت، پزشکان خانواده و معاونت بهداشت دانشگاه را ضروری خواند.

دکتر «علی بهادر» افزود: همانگونه که در مجموعه سلامت برای سلامت مادران باردار پرخطر، حساس سازی شده و اقدامات فوری انجام می شود، این موضوع نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به روند افزایشی آسیب های اجتماعی، برگزاری این کمیته با حضور رییس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه را تلاشی در راستای حساس سازی موضوع خودکشی در حوزه های مرتبط با سلامت دانست.

دکتر «علی باصری» مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن ارایه گزارشی از آمار خدمات رسانی اولیه به افراد دچار افکار خودکشی، عنوان کرد: این گزارش شامل میزان اقدام به خودکشی به تفکیک شهرستان های استان فارس، جنسیت، سن، تحصیلات، محل اسکان، نوع روش اقدام در فصل های مختلف سال، در طول سال های 1397 و 1398 بود.


او از طرح راهکارهایی برای بررسی، رسیدگی و پیگیری به موقع از سوی مسوولان مرتبط با این معضل اجتماعی در این نشست خبر داد و گفت: همچنین مقرر شد با مشخص کردن فضایی در سامانه سلامت، این موضوع با جدیت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه یادآور شد: در این نشست، مسایل و چالش های موجود در مسیر پیشگیری از خودکشی نیز بررسی شد.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت، دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو، دکتر «کوروش عزیزی» معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه نیز از دیگر اعضای این کمیته بودند./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 10117
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید