متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

  • 1398/07/06
  • - تعداد بازدید: 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات ورزش های همگانی استان فارس به امضا رسید

در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات ورزش های همگانی استان فارس، نشست مشترکی با هدف کاهش کم تحرکی و تدوین راهکارهای ارتقای سطح فعالیت بدنی عموم مردم برگزار شد.

در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات ورزش های همگانی استان فارس، نشست مشترکی با هدف کاهش کم تحرکی و تدوین راهکارهای ارتقای سطح فعالیت بدنی عموم مردم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست که با حضور مدیران ارشد دانشگاه و هیات ورزش های همگانی استان برگزار شد، معاون بهداشت دانشگاه گفت: فعالیت بدنی بخش اساسی سلامت عمومی جامعه است و مؤلفه یک زندگی سالم به حساب می آید.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: با این که میزان کم تحرکی در سالیان اخیر در استان فارس کاهش یافته، اما وضعیت استان فارس از نظر میزان فعالیت بدنی کمتر از میانگین کشوری است و باید در این خصوص برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.


مهندس «سیروس پاک فطرت» رییس هیات ورزش های همگانی فارس نیز گفت: در راستای توسعه ورزش های همگانی، این هیات آمادگی برگزاری کلاس های مربیگری برای کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را در استان دارد و امید است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های مرتبط، بتوانیم میزان کم تحرکی را در جامعه کاهش دهیم.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن تشریح وضعیت شیوع کم تحرکی در کشور و استان فارس گفت: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده تا سال 2016میلادی، میانگین شیوع کم تحرکی در کشور، 56 و 36 صدم است که این شاخص در استان فارس، 58 و 25 صدم است و از نظر میزان فعالیت بدنی، استان فارس از میانگین کشوری پایین تر است.


«بهنام لشگرآرا» افزود: امید است با اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه، بتوانیم گام موثری در افزایش فعالیت بدنی مردم شیراز و استان فارس برداریم.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مهندس «سیروس پاک فطرت» رییس هیات ورزش های همگانی فارس، رسید./105

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 10278
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید