متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/07
  • - تعداد بازدید: 16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تقدیر معاون بهداشت دانشگاه از نظام پزشکی و انجمن های پزشکی شیراز برای همدلی و همکاری در بحران کروناویروس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با اعضای سازمان نظام پزشکی و انجمن های پزشکی شیراز، از همدلی و همکاری آنان در مقابله با بحران کروناویروس قدردانی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با اعضای سازمان نظام پزشکی و انجمن های پزشکی شیراز، از همدلی و همکاری آنان در مقابله با بحران کروناویروس قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» هدف از فاصله گذاری اجتماعی در مطب ها را حفظ سلامت مردم و پزشکان دانست و بر رعایت اصولی فاصله گذاری اجتماعی در مطب ها و پرهیز از تراکم و تجمع مراجعان در مطب ها تاکید کرد.

 

او با تقدیر ویژه از انجمن دندانپزشکی برای اهدای وسایل حفاظتی به دانشگاه، بر اولویت رسیدگی به بیماران پرخطر و اورژانسی تاکید کرد و خواستار افزایش کنترل بیماری در مطب ها و غربالگری مراجعان پیش از ورود به مطب ها از سوی پزشکان شد.

دکتر همتی با بیان اهمیت برگزاری نشست مشترک معاون درمان دانشگاه با اعضای سازمان نظام پزشکی شیرازو روسای انجمن های پزشکی شیراز برای بررسی مسایل مشترک، خواستار پیگیری موارد مطرح شده در این نشست شد.

تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان نظام پزشکی شیراز، انجمن های پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پروتکلی بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت و با توجه به شرایط استان برای راه اندازی مطب ها و مراکز درمانی از دیگر تصمیمات این نشست بود.

                     تاکید بر نقش و تلاش بی وقفه بخش خصوصی و انجمن های پزشکان فارس

رییس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز با تاکید بر نقش و تلاش بی وقفه بخش خصوصی و انجمن های پزشکان برای کنترل و مدیریت کرونا در فارس، گفت: همراه داشتن وسایل حفاظتی شخصی به عهده بیماران است که باید پیش از ورود به مطب های پزشکان مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر «حمیرا وفایی» با تقدیر از مسوولان دانشگاه برای توجه ویژه به فعالیت پزشکان در شیراز، بر رعایت اصول بهداشتی و موارد تاثیرگذار در شیوع بیماری کووید19 تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مجموعه سلامت، جایگاه استان فارس به عنوان استانی پیشرو و موفق در صدر سلامت کشور باقی بماند.

او نظارت پزشکان در مطب ها با رویکرد پیشگیرانه، با تغییر شیوه نوبت دهی به صورت تلفنی و اینترنتی برای رعایت نکات بهداشتی، مشخص کردن ساعت مراجعه بیماران به مطب ها برای جلوگیری از ازدحام و معطل شدن بیماران در مطب ها، جلوگیری از ورود همراهان بیمار در مطب ها، همچنین غربالگری مراجعان پیش از ورود به مطب ها را مورد تاکید قرار داد.

 

روسای انجمن های پزشکی فارس نیز در این نشست به ارایه پیشنهادها و نظرات کارشناسانه در راستای مبارزه با کرونا با توجه به باز شدن مطب ها در استان پرداختند.

رییس انجمن جراحان شیراز، رییس انجمن پاتولوژی و آزمایشگاه ها، رییس انجمن فیزیوتراپی ایران، دبیر انجمن پزشکان داخلی شیراز و رییس انجمن زنان و زایمان شیراز نیز در این نشست حضور داشته و درباره مسایل مربوط به مطب های پزشکان، موضوعاتی مطرح کردند.

                                      طراحی سامانه ای برای ثبت درخواست وسایل حفاظتی

دکتر «محمدرضا حیدری» معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست از طراحی سامانه ای برای ثبت درخواست وسایل حفاظتی از سوی پزشکان برای مطب ها، اختصاص سهمیه ماهانه برای پزشکان و تلاش برای تامین وسایل حفاظتی، ماسک و دستکش خبر داد.

مشاور معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با جمع بندی نظرات و پیشنهادهای روسا و نمایندگان انجمن های پزشکان شیراز، علت موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز را تدبیر هوشمندانه مسوولان دانشگاه در پیش بینی های موفق برای مبارزه با کروناویروس دانست.

دکتر «نیما فداکار» از آمادگی کامل معاونت درمان دانشگاه در برگزاری نشست های هم اندیشی با انجمن های پزشکی شیراز برای رفع نیازهای درمانی و بهبود خدمت رسانی به مردم خبر داد و گفت: معاونت درمان دانشگاه پیگیر دستورالمعل های علمی و درمانی سرعت بخش در حوزه درمان برای پزشکان است.

دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس و استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت نیز در این نشست راهکارهایی درباره فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط در مطب های پزشکان و برای جلوگیری از شیوع کروناویروس ارایه داد.

مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه ها معاونت درمان دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره پیگیری های انجام شده پیرامون محدودیت اعمال جراحی پلاستیک، زیبایی، پوست و مو و دندانپزشکی توضیحاتی ارایه داد.

دکتر«قاسم ایزدی» از انجمن های پزشکی شیراز برای همدلی و همکاری با مجموعه سلامت فارس در مقابله با بحران کروناویروس و اجرای سیاستگذاری های دانشگاه طبق دستورالعمل های کشوری قدردانی کرد.

این نشست صبح امروز، چهارم اردیبهشت در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 23228
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید