متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/30
  • - تعداد بازدید: 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شناسایی 126 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به 5000 نفر/ روند افزایشی ابتلا به کروناویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 126 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 126 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از یک هزار و 634 نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید19 استان، 126 مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه دو نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این دو مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به 100 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با تفکیک موارد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون، گفت: از این تعداد 63 مورد مربوط به شیراز؛ 9 مورد مرودشت؛ 3 مورد آباده؛ اقلید و کازرون هر کدام 2 مورد؛ رستم، داراب، پاسارگاد، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر بوده و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان است.

دکتر همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، 59درصد به مردان و 41درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز 65 سال است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را چهار هزار و 102 نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: روند ابتلا به بیماری کووید19 در استان فارس رو به افزایش است و مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند./105

پایان خبر

 

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 24334
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید