متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/03/03
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شناسایی 85 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به 5179 نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 85 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 85 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از هزار و 577 مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، 85 مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و 179 نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از مجموع مبتلایان جدید، 55 مورد مربوط به شیراز؛ 3 مورد مربوط به کوار؛ مرودشت، ممسنی و لامرد هر کدام 2 مورد و کوه چنار یک مورد را شامل می شود، و مابقی موارد نیز مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون 102 نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون چهار هزار و 297 نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

او 54درصد مبتلایان را آقایان و 46درصد مبتلایان را بانوان عنوان کرد و گفت: میانگین سنی مبتلایان 40 سال است و 80درصد افراد مثبت نیز بدون نیاز به بستری در بیمارستان، در منزل بهبود یافتند.

دکتر همتی تاکید کرد: شهروندان در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 24519
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید