متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/04/14
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مانور دورمیزی با فرض وقوع زمین لرزه برگزار شد!

مانور دورمیزی زلزله با فرض وقوع زمین لرزه شدید در شهرستان اقلید، به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

مانور دورمیزی زلزله با فرض وقوع زمین لرزه شدید در شهرستان اقلید، به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه با بیان اینکه سوانح و بحران ها می توانند در هر زمانی به وقوع بپیوندند و موجب مرگ، جراحت افراد و بی ثباتی در اقتصاد شوند، گفت: هر چقدر جوامع گسترده تر و بزرگتر می شوند، تعداد و نوع سوانح بالقوه بیشتر می شود.

دکتر «محمدرضا کریمی» پیشرفت های فناورانه، اجتماعی و سیاسی جوامع امروزی را در افزایش شدت این سوانح موثر دانست و گفت: در همین راستا آمادگی در مقابل وقـوع بحران ها از جمله فعالیت های اساسی در کشورها، جوامع، صنایع و سازمان ها محسوب می شود و برگزاری مانورها یکی از راهکارهای آمادگی مقابله با بحران است.

 

او اضافه کرد: از میان انواع مانورها، مانور دورمیزی برای بیان مشکل و بررسی موضوعات زیرساختی کاربرد دارد.

کارشناس مسوول کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه نیز با تاکید بر اینکه آمادگی نداشتن در یک بحران سبب از بین رفتن منابع و از دست دادن زمان طلایی می شود؛ دلیل انتخاب سناریوی زلزله برای مانور دورمیزی را زلزله خیز بودن استان فارس و وجود چهار گسل فعال و زلزله خیز بودن استان عنوان کرد و یادآور شد: در این مانور دورمیزی که با حضور اعضای سامانه فرماندهی حادثه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز (ICS) برگزار شد، پس از طرح سناریو، اعضا به ارائه راهکارهای عملیاتی خود نیز پرداختند.

 

مهندس «رضا کشاورز» افزود: پس از تبادل نظر اعضا در این مانور دورمیزی، مقرر شد تا هر یک از اعضا، چالش ها و نیازهای موجود را به صورت مکتوب به مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه تحویل دهند./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 43616
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید