متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/07/28
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون؛

مرگ 1113 نفر در فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و 113 نفر در فارس بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و 113 نفر در فارس بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که طی روز گذشته هشت هم استانی دیگر ، جان خود را بر اثر بیماری کووید19 از دست داده اند.

 

او از انجام بیش از 318 هزار مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیست و سوم مهر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای 64 هزار و 642 نفر به قطعیت رسیده است.

دکتر همتی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و 99 بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کووید19، تعداد 135 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی 57 هزار و 978 مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام اینکه هم اکنون هفده شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز، چهارده شهرستان در وضعیت هشدار و پنج شهرستان در وضعیت احتیاط قرار دارند، هشدار داد: هم اکنون ظرفیت اشغال تخت بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده است و حتی تعدادی بیمار در لیست انتظار قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با توجه به محدودیت های جدید در استان و همکاری مردم فارس با مجموعه سلامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 31184
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید