متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

28 تیر 1403

  • 1398/09/09
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از زبان معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت

معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه کشوری کارگاه آموزش تقویت نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر در ایران، با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور، مهم ترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری ها را بیان کرد.

معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه کشوری کارگاه آموزش تقویت نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر در ایران، با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور، مهم ترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری ها را بیان کرد.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علیرضا مهدوی» با بیان اینکه برنامه های بیماری غیرواگیر به صورت مداوم در کشور در حال اجراست، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه را تقویت توانمندی های تیم غیرواگیر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

او از راه اندازی یک نظام جامع مراقبت بیماری های غیرواگیر در کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در کشورهای توسعه یافته و یا در حال رشد، به دلیل زندگی شهرنشینی، شیوه زندگی، امید به زندگی و جمعیت رو به سالمندی، شیوع بیماری های غیرواگیر افزایش پیدا کرده است.

 

معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت توصیه کرد: مردم باید تغذیه مناسب، کاهش مصرف نمک و چربی، جایگزین کردن گوشت سفید به جای گوشت قرمز، مصرف سبزی و میوه، فعالیت بدنی کافی دست کم 150 دقیقه در هفته، پیاده روی سریع روزانه 30 دقیقه، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف نکردن الکل و پایبندی بیماران مبتلا به درمان را در دستور کار خود قرار دهند.

اطلاعات بیماری ها، عوامل خطر و علت های مرگ؛ داده های مهم برای کنترل بیماری های غیرواگیر

مدیر گروه آمار و اقتصاد بهداشت مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این کارگاه گفت: کشور ایران با مشکل بزرگی به عنوان بیماری های غیرواگیر مواجه است که این امر مختص کشورهایی است که توانسته اند بیماری های واگیر را کنترل کنند.

 

دکتر «اردشیر خسروی» افزود: با صنعتی شدن شهرها و افزایش طول عمر، با موج ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، قلبی عروقی، بیماری های مزمن تنفسی و سرطان ها مواجه هستیم.

او با اشاره به نحوه ثبت و طبقه بندی علت های مرگ در کشور ادامه داد: سه گروه از اطلاعات شامل اطلاعات بیماری ها، عوامل خطر و علت های مرگ، برای کنترل بیماری های غیرواگیر موردنیاز است که باید به طور دقیق از آنها آگاه باشیم.

مدیرگروه آمار و اقتصاد بهداشت مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اضافه کرد: مهمترین اطلاعات موردنیاز برای برنامه ریزی، سیاستگذاری و ارزیابی برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، نظام ثبت مرگ است.

دکتر خسروی شیوه زندگی مثبت را راهکاری برای رهایی از بیماری های غیرواگیر دانست و ادامه داد: با راهکارهایی ساده مانند رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات، کاهش وزن و فعالیت بدنی کافی، بیماری های غیرواگیر قابل پیشگیری هستند.

این کارگاه از روز گذشته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور نمایندگانی از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور آغاز به کار کرد و امروز، با حضور دکتر «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت به کار خود پایان داد./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 14627
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید