متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نقش کارشناسان تغذیه دانشگاه در کاهش خطر همه گیری کرونا در استان

به گفته معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارشناسان تغذیه، نقش پر رنگی در کاهش موارد بروز بیماری کووید 19و شدت آن در افراد مبتلا، داشته اند.

به گفته معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارشناسان تغذیه، نقش پر رنگی در کاهش موارد بروز بیماری کووید 19و شدت آن در افراد مبتلا، داشته اند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدرضا کریمی» در گردهمایی سالانه کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان گفت: تغذیه عاملی با اهمیت در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و کنترل پیشرفت بیماری ها به شمار می رود.

او با بیان اینکه امروزه در تمامی سیستم های پیشرفته بهداشت و درمان جهان، توجه ویژه ای به این امر صورت می گیرد، این امر را در کاهش هزینه های سیستم سلامت موثر دانست و افزود: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بهداشت و در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه در خصوص اصول تغذیه سالم، کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت مشغول به کار شدند.

 

دکتر کریمی اظهار کرد: کارشناسان تغذیه علاوه بر ارائه مشاوره به گروه های هدف تعریف شده، پس از آغاز همه گیری کووید 19 نقش پر رنگی در کاهش موارد بروز این بیماری و شدت آن در افراد مبتلا، با انجام مشاوره های خود داشته اند.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه نیز گفت: به دلیل اهمیت به روز بودن دانش کارشناسان تغذیه شاغل در دانشگاه، پس از بهبود شرایط کرون در کشور و امکان برگزاری نشست های حضوری، گردهمایی کارشناسان به مدت سه روز برگزار شد.

 

«مریم مهارت» ادامه داد: در این گردهمایی کارشناسان تغذیه شاغل در ستاد مراکز بهداشت شهرستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت شبکه های بهداشت و درمان استان، با آخرین دستورالعمل های گروه بهبود تغذیه، نحوه نگارش برنامه عملیاتی و چگونگی نظارت بر عملکرد تیم سلامت آشنا شدند.

گردهمایی سالانه کارشناسان تغذیه به مدت سه روز در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی ورزشی ولابت دانشگاه برگزار شد./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64345
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید