متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1400/09/13
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وضعیت وخیم 142 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان

به گفته سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، 142 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند.

به گفته سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، 142 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضائیان زاده» با اعلام بستری 127 بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و 49 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 142 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 503 هزار و 49 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 441 هزار و 528 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 255 هزار و 215 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 59 هزار و 455 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 500 هزار و 983 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی 489 هزار و 800 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن 6 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و 269 نفر اعلام کرد.

او مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و 893 هزار و 659 دز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و 156 هزار و 729 دز نوبت اول و دو میلیون و 736 هزار و 930 دز نوبت دوم واکسن بوده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در کشورهای آفریقایی توصیه کرد: علی رغم تمهیدات بهداشتی انجام شده، احتمال ورود سویه جدید کروناویروس به کشور دور از انتظار نیست، بنابراین ضرورت دارد همشهریان بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس را جدی بگیرند.

دکتر رضائیان زاده تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات، راهکاری مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 51260
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید