متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1400/07/25
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وضعیت یک شهرستان فارس به رنگ قرمز درآمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و چهارم مهر 1400، از تغییر وضعیت شهرستان استهبان به رنگ قرمز خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و چهارم مهر 1400، از تغییر وضعیت شهرستان استهبان به رنگ قرمز خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس، ضمن تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت ولی عصر(عج)، آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس را اعلام کرد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 390 هزار و 502 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده است، افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، 416 هزار و 169بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 203 هزار و 451 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 46 هزار و 320 بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، 462 هزار و 489 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر همتی با اشاره به بستری 256 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و 837 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 188بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از جان باختن 10 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته خبر داد و گفت: با افزوده شدن موارد جدید، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس، به 6 هزار و 826 نفر رسید.

دکتر همتی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها نیز از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، 447 هزار و 750 هم استانی مبتلا به کووید19 بهبود یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون 791 هزار و 884 دز نوبت اول واکسن و یک میلیون و 658 هزار و 856 دز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون استان تزریق شده است، از افزایش مجموع تعداد دزهای تزریق شده واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و 450 هزار و 740 دز خبر داد.

اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه این گزارش با بیان آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان فارس بر اساس اعلام وزارت بهداشت گفت: هم اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی، 20 شهرستان در وضعیت زرد و 6 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر همتی وضعیت کنونی را شکننده و ناپایدار اعلام کرد و توضیح داد: شهرستان استهبان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و این شرایط ممکن است دیگر شهرستان های استان را نیز درگیر کند.

او با این تاکید که با شرایط پیش رو، باید مردم شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از تمامی افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند خواست تا هرچه سریع تر در راستای ایمن سازی جامعه و سلامتی خود و عزیزانشان به این مراکز مراجعه کنند./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 48887
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید