متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/10
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز روانشناس و مشاور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور را تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام «دکتر عبدالرسول همتی» آمده است:

فعالیت در حوزه بهداشت روان امری ستودنی و از الزامات بهداشت عمومی است و نباید از این حوزه غافل شد.

رسالت روان‌شناسی، شادمانه زیستن بشر و احساس ارزشمندی به انسان ها می باشد.

علم مشاوره و روانشناسی پا به پای علوم دیگر و حتی فراتر از آنها در جامعه اهمیت پیدا کرده تا بتواند نقش خود را در پرورش سلامت روانی انسان ها ایفا کند، شیوع آسیب های روانی و اجتماعی جامعه، ضرورت توجه به علم روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش افزایش می دهد.

بر اساس آخرین یافته های پژوهشی در حوزه سلامت روانی، اجتماعی، بیش از 23 درصد جمعیت 15 تا 50 سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‏ برند و حدود 12 و نیم میلیون نفر درگیر آسیب های اجتماعی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، مصرف مواد مخدر، طلاق و ... هستند؛ از سوی دیگر پژوهش ها در سراسر دنیا مبنی بر آن است که بعد از وقوع بحران های بزرگ، شیوع اختلالات روانپزشکی گاها تا 50 درصد هم افزایش می یابد که سنگینی همه این آسیب ها بر دوش نظام سلامت می باشد.

با توجه به اهمیت سلامت روان از یک طرف و شیوع روزافزون انواع آسیب های اجتماعی و اختلالات روانپزشکی، نظام تحول سلامت این فرصت را برای ما ایجاد کرد که در کنار پزشکان خانواده، شاهد فعالیت روانشناسان در حوزه سلامت باشیم تا خدمات روانشناختی را همه روزه و به صورت رایگان به عموم مردم و جمعیت تحت پوشش خود ارائه کنند. مداخلات روانشناختی در عرصه هایی همچون آموزش، بیماریابی، درمان، مراقبت و پیگیری های مدوام توسط کارشناسان سلامت روان، گامی بزرگ در راستای ارتقاء سلامت روان محسوب می شود.

بدین وسیله روز روانشناس را به تک تک عزیزانی که شبانه روزی در راه سلامت روان جامعه قدم بر می داریم خصوصا روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی تبریک عرض می کنم. باشد که با تلاش های شما بار فشار روانی موجود بر دوش جامعه را کاهش دهیم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 23506
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید