متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/07/21
  • - تعداد بازدید: 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
18 لغایت 24 مهرماه

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت هفته سلامت روان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن هفته سلامت روان مصادف با 18 تا 24 مهر را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن هفته سلامت روان مصادف با 18 تا 24 مهر را تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

هر ساله از هجدهم تا بیست و چهارم مهر ماه به نام هفته سلامت روان نام گذاری شده و شعار امسال نیز به همین مناسبت با عنوان «سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر – دسترسی بیشتر برای همه و همه جا» نام گذاری شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت حدود 23 درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماری ها و اختلالات روانی مبتلا هستند. اختلالات روانی طیف وسیع و متنوعی را از استرس و اضطراب خفیف تا افسردگی، اعتیاد و شیزوفرنی و جنون را شامل می شود و متاسفانه در شرایط بحران، شیوع اختلالات روانپزشکی رشد چشمگیری می یابد و طبیعی است در پاندمی کرونا مشکلات حیطه ی سلامت روان پیچیدگی و گستردگی بیشتر پیدا خواهد کرد.

عوارض روانی ناشی از کرونا در سال های آینده بروز خواهد کرد و در حوزه افسردگی، اضطراب، و سایر اختلالات روانپزشکی، خود را نشان خواهد داد.

با توجه به بار بیماری های روانی و تاثیری که این بیماری ها بر فرد، خانواده و جامعه می گذارند، توجه به بهداشت روانی، ضرورتی انکار ناپذیر است.

بهداشت روان باید بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما باشد و هیچ کس نباید از دسترسی به مراقبت های سلامت روان، محروم شود؛ گرچه فقیر یا در مکانی دور افتاده زندگی کند.

برای دستیابی به این هدف، در همه مراکز خدمات جامع سلامت، کارشناسان سلامت روان مستقر شده اند که خدمات آموزشی، مشاوره ای و روان درمانی را به صورت رایگان برای جمعیت تحت پوشش خود ارائه می دهند.

از آنجایی که بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در سلامت روان می باشد، از تمامی همکاران و عموم مردم تقاضا دارم نه فقط امروز، بلکه هر روز، همه جا و در هر شرایطی به سلامت روان خود و اعضای خانواده خود اهمیت دهند.

اینجانب هفته سلامت روان را گرامی می دارم و از تمام روان شناسان و مشاوران که در مسیر ارتقای سلامت روان قدم بر می دارند، صمیمانه تشکر می نمایم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 30869
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید