متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/17
  • - تعداد بازدید: 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
16 اردیبهشت

پیام تبریک معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان به مناسبت روز جهانی ماما

معاون بهداشت دانشگاه، در پیامی، روز جهانی ماما را تبریک گفت و از تلاش های فعالان این عرصه قدردانی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه، در پیامی، روز جهانی ماما را تبریک گفت و از تلاش های فعالان این عرصه قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است: پنجم ماه می، روز جهانی ماما فرصتی است تا از یکی از سختکوش ترین اعضای خانواده بزرگ نظام سلامت تجلیل نمود، عزیزانی که ثمره تلاش آنها  نویدبخش حیات، نشاط و سلامتی برای خانواده ها بوده است.

ارائه مراقبت های مامایی با کیفیت مطلوب و تلاش مستمر در ارتقای آن ها، کاهش موارد سزارین، افزایش زایمان های طبیعی، ارتقای بهداشت و سلامت باروری، انجام مشاوره های پیش و حین بارداری و مراقبت مادر و نوزاد،  نقش بی بدیل ماما را در کاهش مرگ و میر مادران و سلامت نسل آینده به خوبی نمایان می سازد.

توسعه و گسترش اتاق های زایمان و راه اندازی کلاس های آمادگی برای زایمان در سراسر میهن اسلامی مان نویدبخش ارتقای سطح کیفی خدمات مامایی در شان و منزلت مادران ایران زمین است.

همکاران ماما به ویژه در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا مادران باردار را تنها نگذاشته و حتی بیشتر از عرصه های پیشین، احساس مسوولیت کرده و خدمات رسانی به مادران را در اهم کار خود قرار داده اند؛ به نحوی که در نجات جان مادران باردار نقش به سزایی ایفا نموده اند.

از آغاز بحران شیوع کروناویروس، ماماها همراه با دیگر همکاران حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، حماسه ساز شده و تنی چند از این عزیزان نیز جان خود را در این راه و با هدف حفظ سلامت مادران ایران زمین تقدیم نمودند. بدون تردید توجه به سختکوشی توام با مسوولیت پذیری این عزیزان، الگویی برای خدمت بی منت و صادقانه به مردم است که از مصادیق تحصیل رضایت خدا می باشد.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت ضمن اعلام شعار امسال «ماما، پرتوان و پویا، همراه و همگام برای سلامت زنان» و تبریک به همه ماماهای کشور به ویژه ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش های این قشر خدوم و دلسوز را ارج نهاده و سلامتی و بهروزی ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 23820
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید