متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1402/02/06
  • - تعداد بازدید: 64
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز جهانی زمین پاک

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی دوم اردیبهشت روز زمین پاک را گرامی داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی دوم اردیبهشت روز زمین پاک را گرامی داشت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضائیان زاده» آمده است:

روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی (22 آوریل) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی که فصل بهار آن نیمکره محسوب می‌شود، برگزار می‌ شود.

هر ساله به مناسبت روز زمین پاک، در سراسر دنیا مراسمی برای احترام به سیاره خاکی که سخاوتمندانه میلیاردها انسان را در آغوش خود جای داده است و به لطف و کرم خالقی توانا گهواره ای امن و سرشار از نعمت های بی شمار را برای آسایش و به کمال رسیدن نسل بشر فراهم آورده، برگزار می شود.

شعار روز جهانی زمین پاک 2023، همچون سال گذشته "Invest In Our Planet" به معنی «سرمایه گذاری برای زمین» تعیین شده است تا تاکیدی باشد بر این مهم که حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، وظیفه ای همگانی و عمومی است که هم بر عهده مسوولان است و هم مردم.

توجه به اینکه زندگی های شهری و صنعتی تک تک ما به محیط زیست چه آسیبی می زند، می تواند در یافتن راه های حفظ محیط زیست نقش بسزایی داشته باشد. بی شک در صورتی که تک تک ما نسبت به این مهم، احساس مسوولیت کنیم می توانیم علاوه بر هم ‌اکنون، بستر لازم برای زندگی سالم‌ نسل های آینده را هم فراهم کنیم.

اکنون زمان تغییر است ...

اکنون زمان حرکت بی توقف برای محافظت از سلامتی، خانواده و معیشت خود است ...

پس با هم، برای سیاره زیبای خود سرمایه گذاری کنیم؛ زیرا رفاه و آسایش آینده همه ما در گرو آینده سبز زمین است.

اینجانب ضمن تبریک این روز بزرگ، مراتب سپاس و تشکر خود را از خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صیانت از محیط زیست و بهره مندی از آسمانی آبی و زمینی پاک اعلام می دارم.

دکتر عباس رضائیان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 77399
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید