متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/06/01
  • - تعداد بازدید: 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز پزشک

در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

بی‌شک روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرین علمیشان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.

حسن انتخاب زادروز شخصیت ممتازی چون ابن سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی فراهم می‌ آورد تا با اشاره به جامعیت علمی، نوآوری و امتیازات خلقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند و ایثارگرانه این قشر فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌ بخش آنان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی ‌های استثنایی آن داشته باشیم.

داستان پزشکان، روایت سرشار از سختی و از خودگذشتگی در بالا بردن ظرفیت کشور برای ارتقای بهداشت، به منظور تحقق پیشرفت در ایرانی آباد و سرشار از عدالت و آزادی است؛ روایت نجات جان انسان ها، آن هم در بحبوحه تحریم ها، روایتی است که طعم شیرین لبخند رضایت و امنیت را بر لبان مردم می نشاند.

این روزها پزشکان در کنار دیگر اعضای تیم سلامت در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند و در این راستا سلامتی خود را در کف اخلاص گذاشته‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، یکم شهریور، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت کشور و استان پهناور فارس تلاش می کنند تبریک و تهنیت گفته و برای همه آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خواستارم.

امیدوارم همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسانهاست، سرلوحه تلاش بی وفقه خود نمایید تا دم مسیحایی موجود در روح قدسی عالم نیز ملازم علم و خرد شما گشته و مقصود حاصل آید.

 

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان

 
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 27897
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید