متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/01/10
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت گرامیداشت «روز جوان»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن پنجم فروردین، روز ملی جوان را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن پنجم فروردین، روز ملی جوان را تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

پنجم فروردین ماه سال 1400، مصادف با سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوان است.

با توجه به همه گیری کروناویروس، تمرکز تمامی برنامه ها در این مناسبت بر کنترل و پیشگیری از بیماری کووید19 با شعار «جوانان، پیشرو در کنترل بیماری کرونا» خواهد بود.

جای آن دارد که جوانان ایران اسلامی، حضرت علی اکبر (ع) را که آیینه تمام نمای نبیّ مکرّم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می باشد، الگوی خود قرار دهند. امیدوارم ایشان در این راه با همت بلند و اراده استوار خود در سایه توجه بیش از پیش مسوولان، همچون گذشته در برهه‌ های حساس کشور نقش آفرینی نمایند و با صبوری و همراهی در رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی، آینده ای روشن را برای کشور رقم زنند.

بیش از یک سال است زندگی همه افراد در ایران و جهان دستخوش دگرگونی ‌های ناشی از همه گیری بیماری کرونا شده است. شیوه زندگی, ارتباطات و دیگر موارد تغییر یافته و شاهد سبک جدید زندگی همراه با محدودیت هستیم.

هرچند جهش جدید ویروس الزاما به معنای خطرناک تر شدن آن نیست، اما مشکلاتی از جمله افزایش سرایت پذیری، سرعت انتشار و موارد ابتلا در جمعیت از جمله در گروه سنی جوان ایجاد کرده است.

یادمان باشد راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس همانند ویروس کرونای قبلی است. باید با آگاهی از دستورالعمل‌ها و جدیت در عمل به آن ها توجه بیشتری داشت.

در شرایط کنونی با توجه به همه گیری بیماری کرونا، تمامی برنامه ها در این روز، بر کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا با شعار «جوانان، پیشرو در کنترل بیماری کرونا» اجرا می شود.

جوانان این مرز و بوم ثابت کرده اند توانایی نقش آفرینی در عرصه های مختلف را داشته و در زمان های بحران از جمله کنترل بیماری کرونا، نقش مهمی در خانواده و جامعه ایفا می نمایند. جوانان توانایی قابلیت مدیریت بحران ها و شرایط سخت را داشته و از طریق نقش آفرینی به موقع در خانواده و اطرافیان، سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با ویروس کرونا نیز هستند. ایشان قادرند همسالان خود را به رعایت اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ترغیب کنند.

امید است با یاری خدا و به همت و همدلی تک تک مردمان این مرز و بوم، هرچه زودتر بر این ویروس منحوس و مشکلات ناشی از همه گیری آن فائق آییم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 39008
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید