متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

اولویت در کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر، پیشگیری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برنامه های سلامت محور آینده این معاونت، توجه به پیشگیری را اولویت کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برنامه های سلامت محور آینده این معاونت، توجه به پیشگیری را اولویت کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضائیان زاده» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: بار جهانی بیماری های واگیر و غیرواگیر، اهمیت بیش از پیش پیشگیری را به ما نشان داده است.
او با بیان اینکه 85 درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر رخ می دهد، تاکید کرد: این موضوع نباید باعث غفلت ما از بیماری های واگیر و عفونی شود.
برگزاری بسیج کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه
دکتر رضائیان زاده در ادامه با اشاره به نامگذاری 27 اردیبهشت به عنوان روز جهانی فشارخون، گفت: برای افزایش آگاهی از خطرات فشارخون بالا، دو راهکار برپایی برنامه های غربالگری اجتماعی با ظرفیت بالا برای تشخیص پرفشاری خون در افراد در معرض خطر و همچنین ترویج اندازه گیری معمول فشارخون از سوی کارکنان حوزه بهداشت، در تمام برخوردهای بالینی وجود دارد. 
او ادامه داد: تجربه بسیار خوب «بسیج ملی کنترل فشار خون» باعث شد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با الگو برداری از این طرح ملی و استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه های استان، «بسیج کنترل فشار خون» را از 27 اردیبهشت مصادف با روز جهانی فشارخون آغاز و تا 27 خرداد در سطح تمام مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت، اجرا کند.
این مقام مسوول در دانشگاه افزود: خطر مربوط به این قاتل خاموش را می توان با یک اندازه گیری ساده فشارخون در خانه یا مراکز بهداشتی و درمانی با استفاده از دستگاه فشارخون، به راحتی تشخیص داد.
او ضمن دعوت از تمام آحاد جامعه برای شرکت در این طرح بزرگ سلامت محور، افزود: مسئله مهم این است که کسانی که مبتلا به فشارخون بالا تشخیص داده می شوند، درمان خود را به صورت کامل انجام دهند.
اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان از اواخر اردیبهشت تا پایان تیر
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اثرات نامطلوب ازدحام جمعیت، آلودگی های محیطی، فقر، گسترش حاشیه نشینی و بیکاری بر سلامت روان آحاد جامعه گفت: به دلیل اثرات زیانبار اختلالات روانی در جامعه و اینکه جزو شایعترین و ناتوان کننده ترین بیماری ها محسوب می شود، دومین پیمایش ملی سلامت روان از اواخر اردیبهشت در استان فارس، همچون دیگر نقاط کشور برگزار می شود.
او بیان کرد: این پیمایش یک مطالعه مقطعی است که بر روی  8 هزار و 508 نفر از جمعیت 15 تا 64 ساله ایرانی ساکن کشور که بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند، انجام  می شود.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این پیمایش روانشناسان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر، به عنوان پرسشگر به صورت خانه به خانه به منازل مراجعه کرده و بر اساس پرسشنامه های استاندارد، وضعیت سلامت روان شهروندان را جویا می شوند. 
دکتر رضاییان زاده اظهار کرد: پرسشگری خانه به خانه در شهرستان های داراب، جهرم، زرین دشت، مرودشت، پاسارگارد، ارسنجان، لپوئی، فسا، استهبان، نی ریز، لار، مهر، گراش، قیروکارزین، اقلید، خرمبید، آباده، بوانات، کازرون، ممسنی، شیراز، خرامه، کوار، فیروزآباد و بیضا از اواخر اردیبهشت 1401 آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد.
هفته ملی جمعیت، گشودن باب گفت و گو و اغناء بخشیدن به باورهای صحیح درباره جمعیت در جامعه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به هفته ملی جمعیت گفت: در سال های اخیر روند باروری در کشور شیب نزولـی داشتـه؛ به طوری که بررسی های انجـام شـده حاکـی از آن است کـه نـرخ باروری کلی از 2و یک دهم درسال 1395 به یک و 74صدم رسیده است و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد. 
او ادامه داد: در آینده پژوهی جمعیت، مشخص شده است در چند سال آینده، ایران با پدیده سالخوردگی مواجه می شود. 

این مقام مسوول در دانشگاه افزود: در سال 1393، با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز برای جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی، ابلاغ فرمودند.
او ضمن اشاره به شعار امسال هفته ملی جمعیت سال 1401 با عنوان «ایران، جوان بمان» گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری هفته جمعیت، گشودن باب گفت و گو و اغناء بخشیدن به باورهای صحیح درباره جمعیت در جامعه است.
خطر پشه آئدس در انتقال تب زرد
دکتر رضائیان زاده در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به شیوع پشه آئدس در استان هرمزگان، کنترل گسترش این گونه بیماری زا را یکی از اورژانس های حوزه سلامت دانست.
او با بیان بیماری های قابل انتقال در اثر این پشه به تب دنگ، زیکا، تب زرد و چیکن گونیا اشاره کرد و مهمترین راه انتقال پشه های آئدس در دنیا را تجارت لاستیک های دست دوم، حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی کالاها و تجارت گیاه لاکی بامبو عنوان کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین راه های کنترل پشه های آئدس را مدیریت محیط، کنترل لارو پشه آئدس و کنترل پشه های بالغ دانست و تاکید کرد: در صورتی که یک پشه آلوده به بیماری وارد یک منطقه شود و تکثیر کند، بیماری در آن منطقه بومی می شود.
این نشست صبح امروز، بیست و ششم اردیبهشت 1401، با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار شد./ا.کشاورزی
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64397
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید