متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1399/01/05
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور با محوریت پیشگیری از کروناویروس

در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان برگزار شد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات این دانشگاه در خصوص مقابله با ویروس کرونا در حوزه فرهنگی دانشجویی را ارایه کرد.

برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور با محوریت پیشگیری از کروناویروس

در نشست ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان برگزار شد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات این دانشگاه در خصوص مقابله با ویروس کرونا در حوزه فرهنگی دانشجویی را ارایه کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در کنفرانسی که به صورت ویدئویی و با حضور تمامی معاونان و مدیران معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به دعوت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، عملکرد و برنامه های هر دانشگاه در موضوع مواجهه با کرونا ویروس جدید مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این وب کنفرانس اظهار کرد: از آغازین دقایق تایید حضور ویروس کرونا در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حتی یک روز را از دست نداده و با تمام قوا وارد عمل شده و با هماهنگی های درون بخشی و بین بخشی موفق شد تا علاوه بر کنترل شرایط، مدیریت کامل وضعیت را در سطح دانشجویی در دست بگیرد.

دکتر «کوروش عزیزی» ادامه داد: کرونا را شکست خواهیم داد، این روزهای تلخ را پشت سر خواهیم گذاشت و با لبخند و عزمی راسخ به روزهای پسا کرونا سلامی سرشار از نشاط خواهیم گفت.

او با اشاره به فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از برنامه های جهادی که تاثیر آن نمودی مشخص در سطح استان فارس داشت، راه اندازی یک مجموعه غیر فعال در شهرک صنعتی شیراز و تولید ماسک های تنفسی و استاندارد به همت دانشجویان این دانشگاه بود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه با مدیریت و رصد کامل بر شرایط فعلی، در حال برنامه ریزی برای روزهای پس از کرونا بوده و برای ایام حضور مجدد دانشجویان در خوابگاه ها و محیط های آموزشی برنامه ریزی می کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه توضیح داد: با پایان تعطیلات مربوط به بروز کرونا، چند هزار دانشجو از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه به خوابگاه ها باز می گردند که این خود می تواند چالشی برای هر مرکز آموزش عالی محسوب شود و همه دانشگاه ها باید از هم اکنون برای روزهای بازگشت دانشجویان و آغاز فعالیت های آموزشی و دانشجویی، پروتکل و برنامه جامع داشته باشند.

 

او اظهار کرد: در ایام تعطیل و نیمه فعال بودن بسیاری از برنامه های دانشگاهی، مدیریت تربیت بدنی این معاونت، موفق شد تا با توجه به تعطیلی باشگاه ها و اماکن ورزشی در سطح کشور، با ارائه برنامه های ورزشی و فموثر باشد.

دکتر عزیزی با اشاره به حضور اعضای شورای مدیران این معاونت در زمان تجهیز و آماده سازی نقاهتگاه ویژه بهبود یافتگان بیماری کرونا ویروس جدید در مجموعه ورزشی شهید آیت الله دستغیب شیراز، اعلام کرد: طی بازدیدی که به همراه مدیران این معاونت از این مرکز نقاهتی داشتیم، با پیشنهاد این اعضاء مقرر شد با نصب و مستقر کردن بنر و فلکسی های مناسب با شرایط این محل، جملات امیدبخش، آیات و احادیث و نیز مناظر طبیعی و اماکن گردشگری شیراز، به ارتقای سطح آرامش و بهداشت روان حاضرین در این نقاهتگاه کمک کنیم، همچنین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با اعزام روزانه کارشناس و مربی در ایجاد فضای شور و نشاط و تحرک بدنی آنان گامی بزرگ برمی دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: راه اندازی جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور و نیز مسابقه ملی دانشجویی تهیه پوستر و اینفوگرافیک با موضوع بیماری کرونا، از دیگر برنامه های این معاونت در مواجهه با بحران حاصل از شیوع این بیماری در کشور بود.

او ادامه داد: تا این لحظه بیش از 2000 اثر از 56 کشور دنیا به جشنواره کارتون و کاریکاتور کرونا ارسال شده که با توجه به فرصت دو هفته ای باقیمانده برای ارسال آثار، پیش بینی می کنیم این تعداد اثر به طرز چشمگیری افزایش یابد.

دکتر عزیزی با اشاره به نقش ویژه رسانه ها در شرایط فعلی کشور، اظهار کرد: وجود ظرفیت وبگاه «مفدا» در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ایجاد ارتباط صمیمانه این رسانه با خانواده علوم پزشکی به ویژه دانشجویان، فرصتی ارزشمند را در اختیار این مراکز آموزش عالی پزشکی قرار داد تا در روزهای سخت و بحرانی، آموزش و اطلاع رسانی تعطیل نشود و اخبار و گزارش ها به صورت آنی و به هنگام در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در پایان با آرزوی موفقیت و سلامت برای همه افراد جامعه و تقدیر ویژه از پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم جبهه سلامت در مراکز درمان کرونا مشغول نبرد با این بیماری هستند، گفت: بخش عمده ای از تلاش های مجموعه باید در راه تنش زدایی، ایجاد فضای آرامش و کم کردن شرایط اضطراب، استرس و التهابات روحی و روانی باشد.

در پایان زمان مقرر برای ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سیما سادات لاری» معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تجلیل از فعالیت های انجام شده در این دانشگاه، خواستار اشتراک گذاری این تجربیات و تمهیدات از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سایر دانشگاه ها شد./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 21710
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید