متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تعالی ارائه خدمات سلامت در حوزه بهداشت فارس با توسعه زیرساختی و عملیاتی

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در 6 ماه گذشته و با تلاش، همکاری و پشتکار کارکنان مجموعه بهداشت در تمام سطوح، شاهد تعالی ارائه خدمات بوده ایم.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در 6 ماه گذشته و با تلاش، همکاری و پشتکار کارکنان مجموعه بهداشت در تمام سطوح، شاهد تعالی ارائه خدمات بوده ایم.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» ضمن تقدیر از تلاش های بیش از پیش کارکنان حوزه بهداشت در دوران همه گیری کرونا گفت: بی شک بازگشت شرایط عادی زندگی را مدیون جانفشانی همکاران خود هستیم که نزدیک به 30 ماه، ایثارگرانه، در کنار همکاران خود در دیگر حوزه های دانشگاه، با این مهمان ناخوانده مبارزه کردند.

او دستیابی به موفقیت بیش از 30 روز متوالی بدون فوتی کرونا در استان را نشان افتخاری دانست که برای تمام عمر بر سینه همکاران مجموعه بهداشت خواهد درخشید.

دکتر رضائیان زاده ادامه داد: در 6 ماه گذشته، با تلاش، همکاری، پشتکار کارکنان حوزه بهداشت در تمام سطوح، از دورترین خانه بهداشت گرفته تا ستاد دانشگاه، شاهد تعالی ارائه خدمات بوده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این مدت، با اجرای طرح «هر محله، یک پایگاه واکسیناسیون» در 889 خانه بهداشت، 153 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 92 مرکز خدمات خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و 53 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، امکان دسترسی سریعتر مردم به مراکز واکسیناسیون ایجاد شد.

او اظهار کرد: اجرای این طرح به دلیل افزایش دسترسی مردم به واکسن، منجر به تزریق بیش از سه میلیون و 12 هزار دز واکسن در 6 ماه اخیر شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه، از استقرار «سند تغذیه سالم در سطح 6 بنگاه کلان اقتصادی استان» در همین مدت خبر داد.

دکتر رضائیان زاده هدف از اجرای این برنامه را ارتقای عادات غذایی و رفتارهای سالم تغذیه ای در کارکنان و خانواده های آنها و ایجاد محیط غذایی سالم در محیط کار عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: در همین مدت 34 هزار و 636 بازرسی بهداشت حرفه ای و بیش از 210 هزار بازدید بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

او از راه اندازی «سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انتخاب آن به عنوان طرح الگوی کشوری، در 6 ماه گذشته اشاره کرد.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به انتخاب 10 خانه بهداشت کارگری برتر و پنج بنگاه اقتصادی سلامت محور برتر در اجرای الزامات و اقدامات برنامه های بهداشت حرفه ای از سوی شورای بیمه شدگان استان، این اقدام را در راستای اجرای هر چه بهتر ماده 147 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و تکلیف دولت به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران دانست.

معاون بهداشت دانشگاه از بهره برداری از دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری، سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک پایگاه سلامت و یک خانه بهداشت در بازه زمانی 6 ماه گذشته به عنوان گامی دیگر در مسیر توسعه بهداشتی فارس یاد کرد و گفت: با توجه به گستردگی استان فارس و تاکیدات مقام معظم رهبری در بازسازی و تقویت شبکه های بهداشت، توجه به این موضوع از اولویت های اصلی معاونت بهداشت است.

او همچنین از راه اندازی «کمیته فنی بهداشت محیط» با هدف رفع موانع کسب و کار و یکسان سازی صدور مجوزها به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای حوزه بهداشت در 6 ماه گذشته نام برد./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64355
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید