متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1399/05/22
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

درخواست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خوداظهاری مردمی در سایت www.salamat.gov.ir

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرحله سوم غربالگری کووید 19 در حال انجام است و هم استانی ها به ویژه گروه های پرخطر و در معرض خطر باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سایت وزارت بهداشت به صورت مکرر اقدام کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرحله سوم غربالگری کووید 19 در حال انجام است و هم استانی ها به ویژه گروه های پرخطر و در معرض خطر باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سایت وزارت بهداشت به صورت مکرر اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به تجهیزات نمونه‌ گیری و کیت ‌های تشخیصی و دشواری روش نمونه برداری در حال حاضر تعداد محدودی از موارد در لیست غربالگری اولیه آزمایشگاهی هستند.

دکتر همتی افزود: با توجه به همین محدودیت ها، ثبت خوداظهاری همه مردم به ویژه گروه های پرخطر و در معرض خطر در سایت وزارت بهداشت به نشانی www.salamat.gov.ir در راستای انجام پیگیری های بعدی سیستم بهداشت ضروری است.

گروه های پرخطر و در معرض خطر کدامند؟

او گروه های پرخطر را بیماران با نقص سیستم ایمنی شامل افراد تحت درمان با کورتیکواستروئید، افرادی که شیمی درمانی دریافت می کنند، مبتلایان به بدخیمی ها، افراد دارای سابقه پیوند اعضا و مبتلایان به HIV معرفی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: گروه های در معرض خطر شامل بیماران با بیماری زمینه ای همچون بیماران قلبی عروقی، بیماران مبتلا به فشارخون، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی زمینه ای و افراد دارای نمایه توده بدنی (BMI) بیش از 40 هستند.

دکتر همتی از افرادی که در این دو گروه قرار می گیرند، خواست به سایت خوداظهاری مراجعه و وضعیت خود را ثبت کنند.

او از هم استانی ها نیز خواست تا در صورت بروز هرگونه علایم مشکوک به کووید 19 مانند سرفه خشک، گلو درد، تب، لرز، از دست دادن حس بویایی یا چشایی و تنگی نفس ضمن تکمیل سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت، برای ارزیابی های بیشتر در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خانواده خود یا یکی از مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

به گفته دکتر همتی در حال حاضر 32 مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در حال ارائه خدمات پیش بیمارستانی به مردم هستند که از این تعداد چهار مرکز در شیراز و 28 مرکز در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارند.

او از افزوده شدن دو مرکز جدید در شیراز به مراکز ارائه دهنده خدمات درمان سرپایی کرونا خبر داد و گفت: با افزوده شدن این دو مرکز مجموع مراکز منتخب در مان سرپایی کرونا در استان به 34 مرکز می رسد.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا با توجه به افزایش بار مراجعان با علائم مشکوک به مراکز منتخب، در صورت احساس نیاز به ارزیابی ابتلا به کووید 19در مرحله اول به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و در صورت مراجعه مستقیم به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا با صبر و حوصله در دریافت خدمات، یاری گر کارکنان مراکز منتخب باشند.

معاون بهداشت دانشگاه تأکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در روابط اجتماعی، شست و شوی مداوم و صحیح دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری، الزامی است./105

پایان خبر

برای مشاهده لیست مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان فارس اینجا کلیلک کنید.
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 27541
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید