متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1401/02/20
  • - تعداد بازدید: 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ماماها به عنوان مراقب، مشاور و همراه در آرامش و آگاهی مادران نقش آفرینی می کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ارسال پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ارسال پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضائیان زاده» آمده است:

اینجانب روز جهانی ماما را به همه ماماهای پرتوان که با علم و مهارت خود در ارتقای سلامت جامعه، به ویژه مادران باردار و نوزادان کشور تلاش می کنند، صمیمانه تبریک می گویم.

بی شک، تولد موهبتی الهی است و این دستان ماماست که می تواند این امانت را با توان تخصصی و تعهد خود به آغوش خانواده برساند.

ماما نه فقط در زمان تولد، بلکه از قبل از بارداری تا پس از زایمان، به عنوان مراقب، مشاور و همراه، همواره در کنار مادر است و به او آرامش و آگاهی می دهد.

شعار امسال روز جهانی ماما «100 Years of Progress» به معنی «100 سال تعالی مامایی» نشانگر این است که تمامی خدمات در حوزه سلامت باروری، در چارچوب علم و توان مامایی می گنجد و مامایی در یک قرن حیات دانشگاهی خود به تعالی علمی و عملی موردنیاز رسیده است.

این تعالی باعث شده است ماما وظیفه تامین سلامت افراد از زمان قبل از تولد تا کودکی و در زمان نوجوانی با تاکید خاص بر سلامت دختران و پس از آن طی دوره جوانی، زمان بارداری و طی دوران یائسگی را با کیفیت و کمیت بالاتری به انجام رساند.

ماماها در دوران مقابله همگانی با بحران همه گیری جهانی کرونا نیز با جانفشانی، دوشادوش پزشکان و پرستاران، خدمات منحصر به فردی را ارائه داده اند.

آنان در مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی در طرح غربالگری کرونا، مشاوره تلفنی مادران، مراقبت از مادران به ویژه مادران پرخطر، ارائه خدمات فعال به خانواده ها از جمله خانواده‌ های دارای فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا، واکسیناسیون و همچنین پیگیری موارد مشکوک به بیماری، نقش بسیار فعال داشته اند.

تمامی کارشناسان مامایی با همدلی و تلاش مضاعف در مراکز منتخب بیماری کووید 19 نیز حضور داشته و ارجاع بیماران نیازمند به درمان ‌های تکمیلی، پیگیری بیماران بستری و ترخیص شده از بیمارستان و دیگر بخش‌ ها از دیگر خدماتی است که از سوی این عزیزان ارائه می‌شود.

ماماها با حضور داوطلبانه در این خط مقدم مبارزه با بیماری کووید19 در راستای ارتقای سلامت جمعیت های هدف در تمامی گروه های سنی به ویژه سلامت مادران یاری رسانده اند و با نهایت تاثر جامعه علمی و دانشگاهی، تاکنون چندین نفر از این عزیزان را از دست داده ایم.

اینجانب ضمن تبریک مجدد این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسالت توفیق روزافزون این عزیزان از خداوند منان، امیدوارم با توجه به شعار جهانی «100 سال تعالی مامایی» شاهد تعالی روزافزون خدمات جامعه مامایی در تمامی عرصه های ارتقای سلامت باشیم.

دکتر عباس رضائیان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان فارس

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 59924
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید