متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همایش پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی و اجرای برنامه جامعه ایمن

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همایش یک روزه پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی و اجرای برنامه جامعه ایمن با حضور مدیران ارشد استانی و شبکه های بهداشت و درمان استان فارس برگزار شد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همایش یک روزه پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی و اجرای برنامه جامعه ایمن با حضور مدیران ارشد استانی و شبکه های بهداشت و درمان استان فارس برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در این همایش بازگشت سریع و دقیق به شرایط عادی و پرداختن به اولویت های حوزه سلامت مردم با کاهش خطر کرونا را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: مهمترین و ناخوشایندترین پیامد در حوزه سلامت رخداد مرگ است و برای کاهش موارد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی، تمامی سازمان ها به این موضوع و راهکارهای پیشگیری از آن نگاه ویژه ای دارند.

او با بیان اینکه حوادث ترافیکی به عنوان دومین علت مرگ در همه گروه های سنی و نخستین علت مرگ در نوجوانان و جوانان شناخته می شود، افزود: سالیانه یک و سه دهم میلیون نفر در دنیا به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند و 20 تا 50 میلیون نفر نیز دچار مصدومیت و معلولیت می شوند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هزینه حوادث ترافیکی، سه درصد تولید ناخالص ملی هر کشور را به خود اختصاص می دهد، بیان کرد: 93 درصد از مرگ های حوادث ترافیکی در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق می افتد، در صورتی که این کشورها دارای  60 درصد وسایط نقلیه هستند.

دکتر رضائیان زاده گفت: در کشور ایران، سالانه حدود 18 هزار مرگ به علت سوانح ترافیکی اتفاق می افتد که  از این تعداد، بیش از سه هزار مورد، مربوط به عابران پیاده و بر اثر  تصادفات رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری کشور است.

او ادامه داد: حوادث ترافیکی، خسارت های مالی قابل توجهی را برای قربانیان، خانواده آنها و جامعه ایجاد می‌کند که در این زمینه می توان به هزینه های درمان و بازتوانی، به هدر رفتن توانمندی های خلاق و سازنده جامعه، غیبت فرد آسیب دیده از محل کار و صرف زمان و انرژی برای مراقبت از فرد مصدوم اشاره کرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دلایل اصلی بالا بودن تخلفات رانندگی و تصادفات در کشور را فرهنگ ترافیک دانست و گفت: اصلاح فرهنگ ترافیک و کاهش رفتارهای رانندگی پرخطر رانندگان و کاربران راه ها، گام بزرگی در عرصه مدیریت حوادث ترافیکی است.

او برنامه جامعه ایمن را یکی از الگوهای سازمان بهداشت جهانی برای کنترل و پیشگیری از حوادث برشمرد که بر همکاری های بین بخشی، مشارکت مردم و مسوولان محلی متکی است.

مهندس «احمدرضا کشتکاران» معاون حمل و نقل و ترافیک دفتر فنی استانداری فارس و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان، دکتر «علیرضا راستیار» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرهنگ «علی اصغر همایون پور» جانشین فرماندهی پلیس راه شمال استان، دکتر «سیدعلی قائمی» دبیر کمیته فنی کمیسیون ایمنی راه های استان، مهندس «غلامرضا غلامی» معاون خدمات شهری شهرداری، مهندس «جواد کارگر دولت آبادی» مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری، دکتر «محمدجواد مرادیان» مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و دکتر «فریبا مرادی» مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه، دیگر سخنرانان این همایش یک روزه بودند./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64357
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید