متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1399/07/08
  • - تعداد بازدید: 30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

پیام تبریک معاون بهداشت و مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیام تبریک به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، از خدمات فعالان این عرصه تقدیر کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیام تبریک به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، از خدمات فعالان این عرصه تقدیر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

بی‌ شک، یکی از عوامل پیشران توسعه پایدار، حفظ و ارتقای سلامت محیط پیرامون انسان ‌ها بوده و نقش تعیین کننده جامعه فاخر بهداشت محیط در تصمیم ‌سازی مبتنی بر شواهد و حساس ‌سازی کارگزاران نظام سلامت برای تصمیم ‌گیری و اعمال سیاست ‌گذاری متناسب، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در همین راستا، 26 سپتامبر در تقویم فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، روز جهانی بهداشت محیط با شعار «اقدامات بهداشت محیط، گامی موثر در پیشگیری از بیماری کووید 19» نام گذاری شده است.

ارایه فعالیت‌ ها و خدمات بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری ‌های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری ‌های واگیر، غیرواگیر و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، ضرورتی انکارناپذیر است.

در بحث مقابله با ویروس کووید 19، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نقش بسزایی دارد که کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از اسفند سال 98 با آغاز اپیدمی بیماری کووید 19، به صورت شبانه روزی بر این امور نظارت داشته و قاطعانه با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد کرده اند.

بر این باورم که شکست این ویروس، بدون سخت کوشی و تلاش همیشگی همکاران ارجمندم در حوزه بهداشت محیط میسر نخواهد بود و توفیقات حاصله نیز نشان از سخت کوشی این گروه از خادمان نظام سلامت است.

اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی بهداشت محیط به همکاران عزیزم در این دانشگاه از تمامی خدمات شایسته و ارزشمند این عزیزان قدردانی نموده و توفیق و سربلندی در خدمت به جامعه را برایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان

 

پیام تبریک مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی روز جهانی بهداشت محیط را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام مهندس «سیامک شمس» آمده است:

هر ساله 26 سپتامبر به عنوان روز جهانی بهداشت محیط شناخته می­ شود و برای هر سال با توجه به مشکلات و اولویت ها، شعاری در نظر گرفته می­ شود.

امسال نیز فدراسیون بین المللی بهداشت محیط (IFEH) شعار «اقدامات بهداشت محیط، گامی موثر در پیشگیری از بیماری کووید 19» را به عنوان شعار سال در نظر گرفته است که نشان از نقش بی نظیر بازرسان بهداشت محیط در حفظ و اعتلای سلامت جامعه دارد.

روز جهانی بهداشت محیط همواره یادآور تلاش های بی منت و شبانه روزی خدمتگزاران این عرصه در نظام سلامت است که سختی های فراوان این حرفه را به جان خریده و برای توسعه سلامت در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.

از اسفند ماه 1398 با آغاز اپیدمی بیماری کووید 19، شاهد تلاش های ارزشمندی از بازرسان بهداشت محیط بودیم که همواره ستودنی بوده و در کارنامه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ثبت خواهد شد.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی بهداشت محیط، این فرصت را مغتنم شمرده و از تلاش تمامی همکاران و خدمتگزاران این حوزه که گام های موثری در راه رسیدن به سلامت عمومی جامعه بر می دارند، تشکر کرده و سعادت و موفقیت ایشان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

مهندس سیامک شمس

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 30084
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید