متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1401/02/10
  • - تعداد بازدید: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز ملی روانشناس و مشاور

در متن پیام دکتر «عباس رضاییان زاده»، معاون بهداشت دانشگاه آمده است:

در متن پیام دکتر «عباس رضاییان زاده»، معاون بهداشت دانشگاه آمده است:

نهم اردیبهشت، به عنوان روز ملی روانشناس نامگذاری شده است. سلامت روان یکی از مهمترین ابعاد سلامت عمومی در افراد به شمار می رود که نقش بسیار تعیین کننده ای در حیات فردی و اجتماعی دارد.

در جدیدترین پیش­بینی سازمان بهداشت جهانی، بار اختلال افسردگی از سال 2002 میلادی به سال 2030 میلادی در کشورهای توسعه ­یافته از رتبه چهارم به رتبه نخست و در کشورهای در حال توسعه از رتبه چهارم به رتبه دوم پس از HIV/AIDS می ­رسد.

پیمایش ملی سلامت روان در سال 1390 نشان داد که تقریباً از هر 4 نفر یک نفر مبتلا به یک یا چند اختلال روان‏پزشکی است (23.6درصد).

تمامی این پیش ­بینی ­ها از اهمیت توجه جهانی به سلامت روان در دو دهه آینده حکایت می کند. شواهد گویای این امر است که ویروس کرونا به صورت غیرمستقیم، تاثیر تعیین ‌کننده‌ ای بر ابعاد مختلف زندگی و نیز دنیای روانی انسان‌ ها داشته و رفتارهای سلامت، سبک زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

بدون شک، ماشینی ‌تر شدن جامعه، دوری از معنویت، تکانه‌ های اقتصادی و تورم، چالش ‌های اجتماعی، تغییر الگوی زیستی، دوری از نقش خانواده‌ ها به عنوان لنگرگاه‌های عاطفی در مقابله با اختلالات اجتماعی، تکانه‌های روزمره استرس زا و افزایش استفاده از فضای مجازی از جمله عواملی است که در بروز این ارقام نگران کننده دخیل است و این امر جامعه را با معضلی جهانی مواجه نموده است که به تعبیری چالش ‌برانگیزترین مشکل سلامت در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

لذا در این مقطع زمانی، سهم کارشناسان سلامت روان و سایر متخصصان حوزه بهداشت روان بسیار کلیدی و حساس خواهد بود. دانشگاه علوم پزشکی ضمن جذب کارشناسان سلامت روان در تیم سلامت با ارائه خدمات تخصصی روانشناختی، نقش بسزایی در راستای ارتقای سلامت روان جامعه به عهده دارد.

این مناسبت فرصت مناسبی است تا از خدمات ایثارگرانه این عزیزان که در تمامی ایام به ویژه در بحران بیماری کرونا، که تلاش مضاعفی در جهت کاهش بار روانی ناشی از این بیماری، مدیریت استرس و کاهش نگرانی مردم داشته اند تقدیر و تشکر بعمل آید. بی شک حضور روانشناس در تیم سلامت نقش بسیار ارزشمندی در ارتقای سلامت جامعه  دارد که امیدوارم با سعی و تلاش مضاعف این عزیزان، دستاوردها و موفقیت های بیشتری نصیب نظام سلامت گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی روانشناس و مشاور تبریک این روز به تمامی همکاران گرانقدر و فعالان حوزه سلامت  روان، امیدوارم در شرایط کنونی، روانشناسان بتوانند در راستای رسالت حرفه ای خود و تبدیل این تهدید به فرصتی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه گام بردارند.

 

دکتر عباس رضائیان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 59146
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید