متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

نام و نام خانوادگی معاون: محمدرضا کریمی
پست مربوطه: معاون فنی معاونت بهداشتی
مدرک تحصیلی: دکترای پزشکی عمومی
 
 
 وظایف محوله به عنوان معاون فنی معاونت بهداشت:

۱- نظارت بر اجرای بسته های خدمتی ابلاغی از سوی معاونت محترم بهداشت وزارت
۲- پایش منظم نحوه اجرای خدمات، فرایندها و مراقبتها و دیگر برنامه های حوزه بهداشت در کلیه واحدهای زیر مجموعه در جهت ارتقاء بهره وری
۳- دسته بندی و لحاظ نمودن آمارهای استانی در تدوین برنامه عملیاتی حوزه معاونت بهداشت با تاکید بر ارتقاء تمامی شاخص ها
۴- برگزاری منظم جلسات فنی با واحد های تخصصی در جهت ارتقاء فرآیند های ارائه خدمات
۵- انجام پژوهش های کاربردی با توجه به شناخت توانایی های بالقوه منطقه وتهیه طرح های جدید متناسب با ابعاد اقتصادی، فرهنگی واجتماعی
۶- بررسی گزارش های رسیده از واحد ها و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه و همکاری در تهیه بازخوراند مناسب در راستای ارتقاء کیفی فعالیت واحد ها
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از همفکری و توان اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه، متناسب با بسته های خدمتی ابلاغی و تشکیل جلسات منظم در این خصوص
۸- انجام سایر امور محوله برحسب نظر مقام مافوق
  • 1403/03/16
  • - تعداد بازدید: 112
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد؛

کارگاه آموزشی غربالگری نوزادان و ثبت الکترونیکی داده ها در سامانه «سلامت نگار»

به همت گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارگاه آموزشی غربالگری نوزادان و ثبت الکترونیکی داده ها در سامانه «سلامت نگار» با حضور کارشناسان بیماری های غیر واگیر و نمونه گیرهای غربالگری نوزادان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مشاور معاون بهداشت در این دوره آموزشی ضمن قدردانی از تلاش های کارشناسان بیماری های غیر واگیر و نمونه گیرهای غربالگری نوزادان استان، گفت: پوشش صد درصدی غربالگری 23 بیماری متابولیک ارثی و راه اندازی سامانه «سلامت نگار» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه است.

دکتر«سیدصادق سیدنعمتیان» با اشاره به اینکه میانگین ابتلای افراد به بیماری­های متابولیک در ایران به علت افزایش ازدواج فامیلی، بیشتر از میانگین جهانی پیش بینی می­شود، گفت: پیشگیری از بروز بیماری های متابولیک ارثی، نیاز به مشاوره ژنتیک و آزمایشات تشخیص پیش از تولد دارد.

او با تاکید بر اهمیت شناسایی و تشخیص زودرس بیماری‌های متابولیک ارثی گفت: در صورت تشخیص و درمان دیرهنگام، این بیماری ها می‌توانند منجر به ایجاد عوارض جبران ناپذیری از جمله عوارض ذهنی و آسیب به اندام‌های مختلف بدن همچون کلیه‌ها و حتی مرگ نوزاد شود.

در ادامه رئیس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این برنامه گفت: برنامه های پیشگیری و کنترل بروز «PKU»، بیماری های متابولیک ارثی و کم کاری مادرزادی تیروئید با محوریت آموزش، شناسایی، تشخیص، مراقبت و آزمایشات ژنتیک تکمیلی است و دستیبابی به این مهم، نیاز به کار گروهی منسجم در تمام سطوح دارد.

دکتر «فریبا مردای» افزود: توسعه برنامه غربالگری نوزادان در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار دارد و با هماهنگی وزارت بهداشت،  علاوه بر 23 بیماری متابولیک، غربالگری 4 بیماری دیگر هم به صورت پلکانی در حال برنامه ریزی و اجرا است.

در این کارگاه آموزشی از تلاش و حمایت های دکتر «سید محمدباقر تابعی» رییس آزمایشگاه جنوب در اجرای برنامه غربالگری نوزادان نیز، تقدیر شد.

دکتر «حسین مروج» فوق تخصص غدد اطفال و پزشک کلینیک متابولیک ارثی مجتمع درمانگاهی تخصصی و فوق تخصصی حضرت امام رضا (ع) دانشگاه، دکتر «لیلا فلاحی» فوق تخصص غدد اطفال و پزشک کلینیک «PKU» درمانگاه قطب الدین، دکتر «لیلا رستگاریان» پزشک مشاور ژنتیک مرکز رفرانس صدیق و مهندس «فریبا ستاری» کارشناس آمار و فناوری اطلاعات معاونت بهداشت از دیگر سخنرانان این کارگاه آموزشی بودند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 103398
کلیدواژه