متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/11
  • - تعداد بازدید: 10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ارتقای سلامت دانش آموزان در همه گیری کووید 19 با رهگیری و ارزیابی فعال بیماری کرونا در نوجوانان

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، نوجوانان و دانش آموزان در بهترین سنین برای فراگیری مهارت های سالم زیستن قرار دارند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، نوجوانان و دانش آموزان در بهترین سنین برای فراگیری مهارت های سالم زیستن قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: دانش آموزان بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که حفظ سلامت آنان به عنوان آینده سازان کشور، تضمین کننده سلامت جامعه و زیربنای عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود.

 

او با اشاره به اینکه بسیاری از رفتارهای تاثیرگذار بر سلامت و شیوه زندگی افراد در سنین نوجوانی بنیان نهاده می شود، افزود: چنانچه دانش آموزی، تندرست و با نشاط نباشد، بی شک، امر یادگیری نیز به درستی اتفاق نمی افتد.

دکتر همتی با بیان اینکه اگر به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان خدشه وارد شود، بسیاری از اعمال جمعی و رفتارهای اجتماعی آنان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: بنابراین هرگونه غفلت در اجرای برنامه های سلامت نوجوانان و جوانان، تبعاتی نیز در آینده آنان خواهد داشت.

دکتر همتی اضافه کرد: در شرایط کنونی همه گیری بیماری کووید 19، حفظ سلامت جامعه در اولویت برنامه های مدیریتی حوزه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

او در این باره توضیح داد: پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، با توجه به نگرانی حوزه سلامت در خصوص افزایش شیوع بیماری کووید 19 در مراکز تجمعی، پیدایش موج جدید این بیماری و ضرورت مدیریت صحیح کلاس ها و آموزشگاه ها، مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه نسبت به طراحی فرم الکترونیک ثبت و گزارش دهی روزانه آمار و اطلاعات موارد مثبت، محتمل و در تماس نزدیک با بیماران در جمعیت دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس اقدام و چگونگی جمع آوری و ثبت اطلاعات روزانه به تمامی شبکه های بهداشت و درمان استان ابلاغ کرده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: روزانه پس از دریافت آمار موارد ابتلا و مشکوک به بیماری کووید 19، با هماهنگی و همکاری اداره سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش، بر اساس موارد گزارش شده به تفکیک مدارس فعال، نسبت به تعطیلی یا ادامه فعالیت آن مدرسه و حضور یا عدم حضور دانش آموزان و معلمان مبتلا و مشکوک به بیماری تا پایان دوره قرنطینه خانگی، تصمیم گیری نهایی و پیگیری می شود، چراکه این فرایند در پیشگیری، کنترل و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید 19 در زمان مناسب، بسیار اهمیت دارد.

دکتر همتی ضمن تشکر از تمامی کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه و کارشناسان سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش فارس، تاکید کرد: برای کنترل و قطع زنجیره انتقال این بیماری، بهترین و مهمترین راهکار، رعایت پروتکل های بهداشتی و تشخیص به موقع موارد مثبت و جلوگیری از تماس آنها با دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری، برنامه ریزی مدیریتی برای اجرای الزامات سلامت محیط به منظور برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد، با هماهنگی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در دستور کار هر دو دستگاه اجرایی قرار گرفته است و امید است با حضور فعال تیم سلامت و نظارت منسجم تمامی حوزه های برگزاری آزمون، با رعایت تمامی دستورالعمل های سلامت محیط و ارزیابی سلامت شرکت کنندگان پیش از حضور در جلسات، آزمون ها به خوبی برگزار شوند./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 40644
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید