متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1398/12/21
  • - تعداد بازدید: 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقرار تیم های بهداشتی و تب سنجی مسافران در مبادی ورودی شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استقرار تیم های ارزیابی در ورودی های اصلی شهر شیراز خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استقرار تیم های ارزیابی در ورودی های اصلی شهر شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از ابتلا به کووید 19، با دستور استاندار فارس، تیم های ارزیاب در چهار پلیس راه ورودی های اصلی شهر شیراز مستقر و مسافران را از نظر وجود یا عدم وجود تب بررسی می کنند.

او افزود: تیم های مستقر از یک نفر کارشناس مبارزه با بیماری ها، یک نفر نیروی سازمان هلال احمر و یک نفر نیروی شهرداری و ماموران نیروی انتظامی تشکیل شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: در نوبت عصر کارشناسان مبارزه با بیماری های مستقر در تیم ها با نیروهای آموزش دیده بسیج جایگزین و خدمت رسانی به مردم ادامه می یابد.

دکتر همتی ادامه داد: هماهنگی لازم برای ارجاع افراد تب دار به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت از سوی آمبولانس هلال احمر صورت گرفته است و ارزیابی های تخصصی و اقدامات موردنیاز در این مراکز برای افراد تب دار شناسایی شده صورت می پذیرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: با توجه به اینکه علامت تب در درصد کمی از بیماران بروز می کند، این ارزیابی اولیه می تواند افراد مبتلای تب دار را شناسایی کند و همه مردم باید ضمن توجه ویژه به نکات بهداشتی، در صورت بروز هر گونه علایم هشدار دهنده دیگر همچون سرفه خشک، تنگی نفس و گلودرد در اولین فرصت ممکن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 21116
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید