16 اردیبهشت 1403

  • 1402/12/23
  • - تعداد بازدید: 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اعزام 30 بهورز نمونه کشوری فارس به مشهد مقدس

اعزام 30 بهورز نمونه کشوری فارس به مشهد مقدس

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان نقش بی بدیل بهورزان در سلامت و کنترل بیماری‌ها در جمعیت روستایی، گفت: در راستای قدردانی از زحمات تلاشگران خط مقدم سلامت، 30 نفر از بهورزان نمونه کشوری فارس به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضائیان زاده» با بیان اینکه جایگاه شغل بهورزی، به عنوان نخستین سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی نظام سلامت کشور، بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: اعزام بهورزان به مشهد مقدس با هدف ایجاد روحیه نشاط، کسب انگیزه و فیض معنوی انجام شد.

او ادامه داد: بهورزان با گذشت بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بی بدیل در سلامت و کنترل بیماری‌ها در بین جمعیت روستایی داشته ‌اند و در تمام روستاهای کوچک و بزرگ و حتی جمعیت عشایری، خدمات و مراقبت‌های خود را گسترش داده‌اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه عامل اصلی موفقیت برنامه خانه های بهداشت، ارائه خدمات به صورت فعال و مداوم است، افزود: پیگیری مداوم و ارائه خدمات مستمر، سبب افزایش جلب اعتماد مردم و مشارکت بیشتر آنها به ویژه در روستاها می شود.

دکتر رضاییان زاده بیان کرد: کار بهورزان از آن جهت شایسته تقدیر است و جای تامل دارد که شبانه‌روزی و بدون ادعای خاص، مخلصانه در مسیر برقراری سلامت و ارتقای شاخص‌ها تلاش می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: پس از گذشت دو سال که به دلیل شرایط کرونا اعزام بهورزان نمونه کشوری به مشهد مقدس محدود شده بود، امسال  30 نفر از بهورزان نمونه به مشهد مقدس اعزام شدند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 97835
کلیدواژه