متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1398/11/21
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب منطقه سعدی همزمان با دهه مبارک فجر

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در آیین بهره برداری از مرکز گذری کاهش آسیب در منطقه سعدی، هدف از برنامه های کاهش آسیب را، پیشگیری یا کاهش پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر دانست که می تواند بر روی فرد، خانواده و جامعه اثر بگذارد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در آیین بهره برداری از مرکز گذری کاهش آسیب در منطقه سعدی، هدف از برنامه های کاهش آسیب را، پیشگیری یا کاهش پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر دانست که می تواند بر روی فرد، خانواده و جامعه اثر بگذارد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس «کیوان نیازی» گفت: در دولت یازدهم، همتی ستودنی برای کاهش آسیب های اجتماعی وجود داشته است.

او افزود: با تمام محدودیت های مالی موجود، در سال جاری بیش از 120 میلیارد ریال از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با همکاری ارگان های مرتبط، در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی هزینه شده است.

مهندس نیازی تاکید کرد: باید نتایج طرح های این چنینی را، علمی استخراج علمی به مردم و مسوولان گزارش داد تا مسیر توسعه آنها بیش از پیش هموار شود.

 

در ادامه این مراسم افتتاحیه، مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می کشاند.

دکتر «سیدمنصور کشفی» با اشاره به اینکه بررسی مشکلات فردی، خانوادگی، جامعه و اختلال های شخصیتی، در کاهش این معضل بسیار کمک کننده است، تاکید کرد: نباید بگذاریم به نقطه ای برسیم که راهی غیر از توانبخشی برای ما نمانده باشد، زیرا دستیابی به این مهم، جز با آموزش و اطلاع رسانی میسر نیست.

معاون بهداشت دانشگاه نیز در این مراسم گفت: استیجاری بودن مراکز گذری کاهش آسیب و به تبع آن، جابجایی مکرر، سبب سردرگمی مراجعان برای مراجعه و دریافت خدمات موردنیاز می شد که با پیگیری مستمر و همکاری صمیمانه ارگان های مرتبط، یک قطعه زمین به متراژ 200 مترمربع به این مرکز اختصاص یافت.

 

دکتر «عبدالرسول همتی» علت انتخاب کانکس برای ساختمان «مرکز گذری کاهش آسیب سعدی» را امکان جابجایی کانکس به محل های تجمع مصرف کنندگان تزریقی و متجاهر با کمترین هزینه عنوان کرد.

او از خدمات رایگان این مرکز به توزیع سرنگ، سرسوزن، پد الکلی، فیلتر، قاشق و ملاقه، جمع آوری سرنگ های آلوده، توزیع کاندوم، پانسمان زخم و جراحات سطحی مراجعان، خدمات حمایتی شامل تغذیه، حمام و پوشاک، انجام آزمایش HIV، غربالگری سل و بیماری های مقاربتی، برنامه‌ های آمـــوزشی و مشاوره و ارایه خدمات دارویی با آگونیست آستانه پایین اشاره کرد./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 19618
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید