متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/06/16
  • - تعداد بازدید: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

اهمیت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت در بحران کووید 19 را جدی بگیریم!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: افراد در هر سن و شرایطی می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما افراد مبتلا به بیماری زمینه ای از جمله دیابت در برابر این ویروس آسیب پذیرتر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: افراد در هر سن و شرایطی می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما افراد مبتلا به بیماری زمینه ای از جمله دیابت در برابر این ویروس آسیب پذیرتر هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: افراد مبتلا به دیابت به دلیل اختلال در سیستم ایمنی مستعد ابتلا به عفونت هستند.

او ادامه داد: مبتلایان به دیابت از جمله گروه های پرخطر هستند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا می توانند دچار بیماری شدید شوند و این مساله اهمیت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را در این بیماران نشان می دهد.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: یکی از ارکان مهم پیشگیری از ابتلا به کووید 19 در بیماران مبتلا به دیابت، مراقبت و کنترل مطلوب قند خون است، کنترل قند خون علاوه بر کاهش خطر عفونت به کاهش شدت آن نیز کمک می کند. در این میان مراقبت گروه های پرخطر  یعنی سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای دیگر  مانند پرفشاری خون، بیماری قلب و کلیوی اهمیت بسیاری دارد.

دکتر همتی توصیه کرد: بیماران به مراقبت و کنترل صحیح قند خون خود اهمیت دهند و با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و در ساعات کاری خلوت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او تاکید کرد: تنها در صورت کنترل مطلوب قندخون و تایید پزشک فواصل مراقبت های حضوری می تواند افزایش یابد و در این فاصله باید خودمراقبتی بیماران و پیگیری تلفنی از سوی مراقب سلامت یا بهورز انجام گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: با توجه به شرایط کنونی، بهتر است بیماران در صورت امکان، دستگاه فشارسنج و دستگاه اندازه گیری قند خون (گلوکومتر) در منزل داشته باشند و قندخون و فشارخون را در منزل کنترل و نتیجه را به صورت هفتگی به مراقب سلامت خود اطلاع دهند.

دکتر همتی ادامه داد: علاوه بر این موارد، رعایت اصول تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و پرهیز از استرس و خواب کافی در افراد مبتلا به دیابت موجب تقویت سیستم ایمنی می شود، بنابراین توصیه می شود بیماران به تغذیه و مصرف کافی پروتئین، سبزی و میوه توجه کنند و یک رژیم غذایی متنوع و متعادل داشته باشند.

او یادآور شد: تزریق واکسن آنفلوانزا در ابتدای فصل پاییز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 28710
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید