متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1401/02/20
  • - تعداد بازدید: 47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اهمیت هفته سلامت در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت بزرگداشت هفته ملی سلامت، بر اهمیت تلاش برای تحقق اهداف سلامت محور در جامعه تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت بزرگداشت هفته ملی سلامت، بر اهمیت تلاش برای تحقق اهداف سلامت محور در جامعه تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضائیان زاده» آمده است:

سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه بیماری همه گیر کووید 19، شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» (Ourplanet, our health) را برای روز جهانی بهداشت سال 2022 میلادی انتخاب کرد و مقرر شد هفته سلامت سال جاری از 17 تا 23 اردیبهشت با همین مضمون برگزار گردد.

بی شک، همه ما بر این باوریم که سلامت از شاخص ترین نعمت هایی است که خداوند سبحان بر بندگانش ارزانی داشته است. از درون جامعه ای سالم و تندرست است که نبوغ، رشد، پویایی و بالندگی به وفور پدیدار می شود.

اکنون و با گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران می تواند به دستاوردهای حوزه سلامت، از فراگیری و ارتقای دسترسی به خدمات سلامتی و بهبود شاخص های سلامت جامعه گرفته تا افزایش حداقل 25 ساله امید به زندگی ایرانیان و ریشه کنی برخی بیماری ها و توسعه ده ها شاخص کمی و کیفی این حوزه افتخار نمایند و بی شک این همه جز با تلاش ها و زحمات خالصانه و ایثارگرانه یکایک اعضای خانواده بزرگ سلامت در تمام سطوح و در جای جای کشور حاصل نشده و البته توسعه این موفقیت ها نیز جز از طریق تداوم این تلاش های خالصانه و دلسوزانه میسر نخواهد شد.

هفته سلامت فرصتی است مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت.

امسال نیز برنامه های هفته سلامت در راستای شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» از هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به همین مناسبت، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روزشمار هفته سلامت به قرار زیر اعلام شده است:

شنبه 17 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت

یکشنبه 18 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در دستیابی به انرژی پاک

دوشنبه 19 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا

سه شنبه 20 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت

چهارشنبه 21 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها

پنجشنبه 22 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره

جمعه 23 اردیبهشت؛ نقش مردم، مسوولین، سمن ها در کاهش/ کنترل مصرف دخانیات

آنچه مسلم است لازمه تحقق شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما»، همکاری مسوولان، سمن ها و سازمان ها در دستیابی به اهداف سلامت است که در روز شمار هفته سلامت سال جاری تبیین گردیده است.

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت کشور، به خصوص اساتید، کارکنان، دانشجویان و تمامی ارائه دهندگان خدمات سلامت به ویژه همکاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز هفته سلامت را تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک شما عزیزان را مسالت می نمایم.

دکتر عباس رضائیان زاده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان فارس

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 59923
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید