متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1401/07/24
  • - تعداد بازدید: 38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بررسی نتایج پایش تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت دانشگاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری نشست بررسی نتایج پایش تیم بازرسان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این معاونت، خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری نشست بررسی نتایج پایش تیم بازرسان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این معاونت، خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در این نشست که با حضور تیم 10 نفره بازرسان مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و مدیران و کارشناسان گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت برگزار شد، گفت: گروه سلامت محیط و کار، پر چالش ترین گروه فنی معاونت بهداشت بوده و در بحران همه گیری کووید19، کارشناسان این گروه حدود سه سال بسیار سخت را در کنار دیگر اعضای تیم سلامت پشت سر گذاشتند.

او اضافه کرد: این دو مجموعه از نیروهای توانمندی برخوردار هستند و نه تنها در زمان همه گیری کووید19، بلکه همیشه بین مردم حضور ویژه ای داشته و در ارتقای سطح سلامت جامعه نقش پر رنگی را ایفا کرده اند.

دکتر رضائیان زاده این ارزیابی ها را فرصتی برای کسب تجربه و ارتقای کیفیت عملکرد گروه سلامت محیط و کار دانست و از اعضای تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا مشاهدات و تجربیات خود را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

 

سرپرست تیم ارزیاب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هدف از برنامه ریزی و انجام این پایش ها را کمک به ارتقای کیفیت عملکرد، بهره وری و خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات احتمالی استان ها عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور مدیران ارشد سایر دانشگاه ها در تیم ارزیابی، این موضوع به تبادل بهتر اطلاعات بین دانشگاه های پایش کننده و پایش شونده می انجامد.  

مهندس «پریسا حاجی زاده مقدم» ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نتایج بازدید از هر دو گروه سلامت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: در پایش های انجام شده، نقاط ضعفی نیز مشاهده شد که با ارائه راهکارهای لازم و همراهی مدیران معاونت بهداشت دانشگاه و شبکه های بهداشت و درمان، به زودی رفع می شود.

او با بیان این مطلب که نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی است، وجود نیروهای توانمند در سطوح محیطی، نظم و همبستگی در مجموعه معاونت بهداشت و وجود زمینه ارائه راهکارهای خلاقانه را از مهمترین نکات مثبت مشاهده شده در پایش ها دانست.

مهندس حاجی زاده اظهار کرد: تجهیز کارشناسان سلامت گروه سلامت محیط و کار به تجهیزات پرتابل اندازه گیری، حضور کارشناسان بهداشت حرفه ای در بیمارستان ها، برنامه ریزی و انجام بازرسی های محیطی مدون از دیگر نقاط قوت قابل توجه بود.

 

در ادامه، اعضای تیم بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از پایش های انجام شده از شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه کردند و حاضران در زمینه راهکارهای لازم، گفت و گو کردند.

مهندس «پریسا حاجی زاده مقدم»، مهندس «الهام ذوالعلمین»، مهندس «حمید اقتصادی» و مهندس «پیمان طالبی پور» از مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مهندس «دیدار احمدی» از دانشگاه علوم پزشکی تربت جام؛ مهندس «مجید مشایخ» از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ مهندس «فرجاد باطبی» از دانشگاه علوم پزشکی سمنان؛ مهندس «غلامرضا احدی» از دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛ مهندس «پیمان قادری» از دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مهندس «محبوبه نجاریان» از دانشگاه علوم پزشکی ایران  اعضای تیم ارزیاب وزارت بهداشت بودند که در مدت یک هفته حضور در استان فارس از مرکز بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت، کارگاه و کارخانه، دفاتر خدمات سلامت، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان های لامرد، نی ریز، داراب، بوانات، اقلید، ارسنجان، زرقان، کوار، فیروزآباد، مرودشت، سپیدان و شیراز بازدید کردند./ابوذر کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 67823
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید